Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

1294. «Το Σιγαθέν θνήσκει»


Ιανουάριος 1977. Περνώ δύσκολα. Προσπαθώ, ανεπιτυχώς, να κάνω σχέση μου μία να ανθήσει. Δεν μοιάζει να τα καταφέρνω. Όλες οι διαδικασίες, και συνεκδοχικά όλες οι δυσκολίες, της προσέγγισης είναι σε ισχύ. Οδηγούμαστε μάλλον σε ναυάγιο. Από εκείνες τις μέρες και το απόσπασμα της εγγραφής, από το χειρόγραφο ημερολόγιό μου, που ακολουθει:



. . .

    Χθες ρωτούσα τους εδώ ανθρώπους: “Σας έχει τύχει να χάσετε έναν άνθρωπο; Θέλω να πω όσο αφορά το μέγεθός του”. Και εννοούσα, φυσικά, την Κ. Όλες αυτές τις μέρες της σιωπής της πολύ μίκρυνε μέσα μου,  μέρα τη μέρα, λεπτό το λεπτό. Το πράγμα κατάντησε να γενεί αστείο, γελοίο και ανεκδιήγητο. Χθες επιδίωξα να την συναντήσω για να μου δώσει τα στοιχεία που μου λείπουν για να δικαιολογήσω την συμπεριφορά της. Θα της έλεγα: “Το να υποφέρει ένας το καταλαβαίνω. Μα το να υποφέρουν δύο είναι ηλίθιο! Υποφέρετε;”. Μα πώς μίκρυνε τόσο πολύ! Πώς εξαφανίστηκε; Και θα μπορέσει να με πείσει γι’ αυτά που προσμένω; Μακάρι να είναι η ηλικία της και ο χαρακτήρας της.

    Τις προηγούμενες μέρες ολόκληρος πανικός, ολόκληρη θλίψη, ολόκληρη πίκρα, ολόκληρη πρόγευση της καταστροφής. Θα τα ξαναπούμε.

Τελικά, δεν την έχασα την Κ., τουλάχιστον εκείνη την εποχή. Τα καταφέραμε να κάνουμε τη σχέση μας να ανθήσει, να διαγράψει την πορεία της και να, αναπόφευκτα, σβήσει χρόνια μετά.

Γιατί τα θυμάμαι και τα γράφω όλα αυτά; Γιατί και πάλι πέρασε μια εποχή που έχασα έναν άνθρωπο, με την έννοια της ανυπαρξίας, και της παραμικρής, έστω, επικοινωνίας. Επιλογή μου και, βεβαίως, επιλογή του. Εγώ, άλλα θέλησα και για άλλα προσπάθησα.

Το πάλεψα, διαψεύστηκα και, ομολογώ, το παράτησα γκρεμίζοντας και κάποιες τελευταίες γέφυρες σαθρές.

Ναι. Δεν, τελικά, σχέσεις της μίας κλωστής επιθυμώ να συντηρήσω. . .

Ας πάει, λοιπόν, κι αυτό μαζί με τα άλλα. Τον ΚΦ, την ΜΦ, την ΑΜ και, βεβαίως, την ΕΜ.

Να είστε Καλά.

Ένα κλικ μακριά Λάκης Παπάς και «Ρίχνω Την Καρδιά Μου Στο Πηγάδι» από το άλμπουμ «Ματωμένος Γάμος, Παραμύθι Δίχως Όνομα» των Μάνου Χατζιδάκι, Νίκου Γκάτσου και Ιάκωβου Καμπανέλλη:


14/07/2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου