Κυριακή 19 Αυγούστου 2007

0358. Μοντέρνο Τραγούδι και Τηλεόρασις



Ένα ξύλινο κιβώτιο σε σχήμα ορθογώνιου παραλληλεπιπέδου βαμμένο καφέ. Στην αποθηκούλα κάτω από τη σκάλα, στο υπόγειο της Τ47. Ούτε που θυμόμουνα τι είχε μέσα. Το άνοιξα. Βιβλία και περιοδικά. Βιβλία σχολικά και λυσάρια. Κυρίως αναγνωστικά τα βιβλία, κυρίως μαθηματικών τα λυσάρια. Τα ξεφύλλισα. Αναθυμήθηκα.

Και τα περιοδικά. Μάσκα, Μασκούλα, Μυστήριο και τα οκτώ πρώτα τεύχη του μικρού σχήματος, 11χ15 cm2, περιοδικού “Διαμάντι’’, “Αριστουργηματικά μικρά μυθιστορήματα γύρω από Εξωτικές, Διαπλανητικές, Ιστορικές, Εξερευνητικές, Δραματικές, Πολεμικές, Κατασκοπικές, Ναυτικές ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ’’, δεμένα σ’ ένα αυτοσχέδιο τόμο από εμένα τον ίδιο.

Και αρκετά περιοδικά για τραγούδια και μουσική. Ένα τεύχος, το δεύτερο, του δεκαπενθήμερου περιοδικού “13-19’’ της 11/12/1971 με τιμή κτήσης 6 Δρχ. Τρία τεύχη, το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο, του δεκαπενθήμερου περιοδικού “ΣΩΟΥ’’ με το πρώτο αγορασμένο την 06/02/1971 και τιμή κτήσης 10 Δρχ. για το καθένα.

Και τέλος καμιά τριανταριά τεύχη του μηνιαίου περιοδικού “Μοντέρνο Τραγούδι και Τηλεόρασις’’, ΜΤΤ για συντομία, με πρώτο τεύχος το υπ’ αριθμόν 309 του Ιανουαρίου 1971 με κόστος κτήσης, για τα πρώτα τεύχη τουλάχιστον, 6 Δρχ. και στο εξώφυλλο τον αγαπητό Adamo. Η συνιστώσα “Τηλεόρασις”, βέβαια, αδυνατώ να κατανοήσω τι αντιπροσωπεύει μιας και τίποτα το σχετικό δεν βρήκα στα τεύχη που ξεφύλλισα.

Τα έχω μπροστά μου, λοιπόν. Τα ξεφυλλίζω. Με τα σημερινά δεδομένα αποτελούν φθηνές εκδόσεις με πολύ κακή ποιότητα φωτογραφιών, και έγχρωμες μόνο στο “ΣΩΟΥ’’. Όλα περιέχουν στίχους τραγουδιών με το ΜΤΤ να είναι προσανατολισμένο κυρίως σ’ αυτό. Οι στίχοι των ξενόγλωσσων τραγουδιών, αγγλικών κατά βάση, είναι σε Ελληνική φωνητική απόδοση δίχως το πρωτότυπο ή κάποια μετάφραση.

Στο “13-19’’ υπάρχει το “Τop 20’’ της εποχής ενώ στα “ΣΩΟΥ’’ και ΜΤΤ το “Top 30’’. Νοστάλγησα την εποχή, τότε που ήμουνα στα δεκάξι μου. Αναθυμήθηκα ένα σωρό τραγούδια πολλά από τα οποία είναι ακόμα αγαπημένα μου. Βρήκα άλλα άγνωστα ή που δεν τα θυμούμαι, και που σκοπεύω να τα αναζητήσω. Περιοδικά πολύτιμα για τις πληροφορίες που κουβαλούν και τις μνήμες που ξυπνούν.



Τριανταπέντε τόσα χρόνια μετά μπορώ και χαίρομαι που τα αγόρασα. Μπορώ και χαίρομαι που τα κράτησα και να χαίρομαι διπλά τώρα που τα [ξανα]διαβάζω και ανασταίνω μια εποχή. . . 


Ακούγεται το τραγούδι “In The Summertime”, με τους Mungo Jerry, το οποίο και εμφανίζεται και σαν πρώτο στο “Top – 30” του τεύχους του Ιανουαρίου 1971 του ΜΤΤ όπως φαίνεται και στην σχετική εικόνα της παρούσας εγγραφής. 


20/08/2007

8 σχόλια:

  1. Αυτό θα πει έχω συλλογή από τα πάντα. Όχι μόνο μουσικής, αλλά και περιοδικών (μουσικών και παιδικών). Χαρά στο κουράγιο σου που αντέχεις να θυμάσαι εκείνες τις ηλικίες και να φέρνεις στο μυαλό σου τέτοιες αναμνήσεις. Είναι τόσο δύσκολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. I photographeia tou Paul sto periodiko "Show" mou thimisai to poliagapimeno tragoudi tou..."The long and winding road" ta makria geneia itan i periodos pou graphtikai ekeino to tragoudi nomizo...ektos apo tin diki sou ipomoni na mazepseis kai na silekseis ola ta periodika...ena megalo bravo kai stin mitera sou pou ta prosekse kai ta filakse me agapi, mexri tis meres mas...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλέ ο Πωλ! Ητο ο μεγάλος μου έρωτας!
    Δυστυχώς δεν ήταν αμοιβαίος όμως! :PPPP
    Adamo και τα μπλουζ στα πάρτυ.
    Seventies κι'εγώ αυτές τις μέρες. Κατεβάζω συνέχεια τραγούδια και ψάχνω. Tι απίστευτη εποχή! Καλά έχω φτιαχτεί εντελώς λέμε! Συνέχεια θυμάμαι και γελάω. Φτιάξαμε και μπλογκάκι, για περάστε www.seventies-seventies.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ ..κι εγω στην αποθήκη κάτω απ'τη σκάλα του πατρικού τα'χω θαμμένα!
    Μουσικά ενημερωνόμουν θυμάμαι από κάποια ξένα περιοδικά που έβρισκα μόνο σε μεγάλα περίπτερα του κέντρου.
    Και μου στοίχιζαν κι όλο μου το χαρτζηλίκι!
    Να 'σαι καλά που μας τα θύμησες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο/Η ο δείμος του πολίτη:

    Με τις συλλογές, γενικώς, έχω ένα κόλλημα. Και μου αρέσει! Με την ηλικία μου είμαι συμφιλιωμένος εδώ και καιρό. . .

    Ο/Η propetis:

    Καλός ο, sir, Paul πανέμορφο το "The long and winding road". Η μητέρα μου δεν έχει καμιά σχετική ανάμειξη. . .

    Ο/Η ellinida:

    Τι τραβάτε κι εσείς τα κορίτσια με τους ωραίους. . . Αν ψάχνετε κάποιο τραγούδι και δεν το βρίσκετε, πέστε μου. . .
    Το συγκεκριμένο άσμα θα σας το πέμψω ολίγου εντός.

    Ο/Η aqua:

    Προσοχή και σεβασμός στα παλιά και πολύτιμα, λοιπόν. Να κι εσύ είσαι καλά. . .

    Με καρδιά "μαγκωμένη" από τα γεγονότα και άσχημη διάθεση. . .
    Καλό ξημέρωμα, δίχως ανέμους και δίχως φωτιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η παρούσα ανάρτηση έχει ημερομηνία 19 Αυγούστου 2007 και θα ήθελα να ρωτήσω εάν το περιεχόμενό της σχετικά με το περιοδικό "Μοντέρνο Τραγούδι και Τηλεόρασις" ισχύει ακόμη. Ευχαριστώ, φιλικά, ΘΜΓ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,

      Ομολογώ ότι τώρα είδα το σχόλιο! Περίεργη η ερώτηση και η απάντηση: Ναι δεν θαρρώ ότι κάτι έχει αλλάξει!

      Καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή