Τετάρτη 11 Απριλίου 2007

0302. Λίτσα Σακελλαρίου



Η Λίτσα Σακελλαρίου είναι δύο! Η Λίτσα Σακελλαρίου και . . . η Λίτσα Σακελλαρίου. Μια από τις σπάνιες περιπτώσεις συνωνυμίας. Πρόκειται για δύο τραγουδίστριες. Η μία είναι, σαφώς, λαϊκή τραγουδίστρια. Ή άλλη, θα έλεγα, του “νέου κύματος” με ότι αυτό σημαίνει. Και στο ρεπερτόριο και στη φωνή και στην εμφάνιση διαφέρουν πολύ.

Το διαδίκτυο, και σε αυτή την περίπτωση, είναι ιδιαιτέρως φτωχό σε σχετικές πληροφορίες. Προσωπικά, και για όσο έψαξα, δε βρήκα τίποτα. Είναι κρίμα που δεν υπάρχει έστω ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα διαθέσιμο για κάθε ένα άτομο που εμφανίζεται στην Ελληνική Δισκογραφία. Ίσως οι δισκογραφικές εταιρείες ή οι ενώσεις [πώς να το πω] των εμπλεκομένων [δημιουργοί, τραγουδιστές, μουσικοί] ή και το Υπουργείο Πολιτισμού [καλά, έχω έμπνευση!] θα έπρεπε να ευαισθητοποιηθούν και να πράξουν.

Στην σημερινή εγγραφή θέλω να μιλήσω για την δεύτερη Λίτσα, αυτή του νέου κύματος. Ιδιαίτερη, θα έλεγα “βελούδινη”, φωνή και ανάλογο πρόσωπο. Την θυμάμαι σε ασπρόμαυρες εκπομπές της κρατικής τηλεόρασης στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 70. Έχω δυο δίσκους της βινιλίου. Έναν με τίτλο “Άμα Λευτερωθεί η Κρήτη”, αγορασμένο το Σάββατο 3 Ιουλίου 1982, και έναν με τίτλο “Λίτσα Σακελλαρίου”, αγορασμένο την Τρίτη 13 Ιουλίου 1982. Κόστος; 0,35 Ευρώ για τον καθένα! Και οι δύο αγορασμένοι από το κατάστημα του “Πολύδωρου” στα Χαυτεία [Το κατάστημα υπάρχει ακόμα και, τώρα πια, εκεί πωλούνται κενά CD και DVD, άγραφες κασέτες και τα τοιαύτα].

Δίσκο της Λίτσας Σακελλαρίου δεν έχω δει σε φορμάτ CD. Είμαι τακτικός επισκέπτης των δισκοπωλείων και αν υπήρχε πιστεύω ότι θα τον είχα εντοπίσει. Ίσως υπάρχουν μεμονωμένα τραγούδια της σε συλλογές. Με τη μανία που, όπως έχω ομολογήσει, με έχει πιάσει εσχάτως “μετέφερα” και τα δύο άλμπουμ σε CD. Από αυτό το υλικό και το τραγούδι που ακούγεται [όσο η εγγραφή αυτή παραμένει η τελευταία]. Πρόκειται για το “Χαμένα Βράδυα” των Γ. Κατσαρού και Ηλ. Λυμπερόπουλου.

Χρόνια Πολλά, Καλή Ακρόαση!


11/04/2007

15 σχόλια:

  1. Καλημερα.
    Ευχαριστω για την υπενθυμιση. Με το κειμενο σου θυμηθηκα την γλυκια φωνη της.
    Το τραγουδια θα το ακουσω (δυστυχως για τεχνικους λογους) απο αυριο. Ανυπομονω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η λαϊκή τραγουδίστρια ήταν η Ρίτα Σακελαρίου. Η "νέο κύμα" ήταν η Λίτσα.Πράγματι μελωδική και βελούδινη φωνή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. dralion:

    Καλημέρα. Όντως γλυκόλαλη η Λίτσα. . .

    ανώνυμο:

    Η Λίτσα Σακελλαρίου, η λαϊκή τραγουδίστρια, υπάρχει!
    [Μου στερήσατε ένα "η" ή δεν είσαστε η "η";]

    Καλημέρα, Χρόνια Πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τη θυμάμαι κι εγώ. Θυμάμαι επίσης πως εξαφανίστηκε από την τηλεόραση, μετά από κάποια εκπομπή, ζωντανή προφανώς, στην οποία δεν κατάφερε να ακολουθήσει το play-back κι έμεινε εκτεθειμένη. Έβλεπα την αμηχανία της κι ένιωσα κι εγώ εξίσου άσχημα. Όντως όμορφη και σε φωνή και σε πρόσωπο και χαμηλών τόνων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενδιαφέρουσα πληροφορία. Ευχαριστώ.

    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν την ήξερα. Κι όμως μου άρεσε πολύ η φωνή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πραγματικά, ιδιαίτερη φωνή. . .

    Καλό Απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τί μας θύμησες τώρα...
    Απ'τις αγαπημένες φωνές της εφηβείας μου.
    Σεμνή παρουσία όντως βελούδινη φωνή.
    Εχω αναρωτηθεί πολλές φορές γιατί χάθηκε έτσι .
    Τέτοιες παρουσίες δεν αντέχουν το σύστημα...ή το ίδιο το σύστημα δεν τις χρειάζεται..
    Καλό σου Βράδυ.
    (κρίμα δεν μπορώ ν'ακουσω για τεχνικούς λόγους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Από τις παρουσίες που χάνονται και αναρωτιέσαι γιατί;

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπερα!
    Ειμαι 24, κι επειδη δεν εχω τη σιγουρια για το ποια ειναι η λιτσα σ. μιας και δεν ειναι της εποχης μου,αναρωτιεμαι μηπως ειναι εκεινη η υπεροχη φωνη που τραγουδαει λιγο πριν τους charms στην ταινια ''ο δασκαλακος''με το βουτσα...''εφυγε απο μενα το αγορι,ψαχνεια να βρει μια καινουρια αγαπη,η καρδια μου τωρα μονη θα πονα...''καπως ετσι πηγαινε!αυτη ειναι?αν ναι πρεπει να βρω παση θυσια αυτο το τραγουδι...λατρευω αυτη την εποχη...παρακαλω παρα πολυ απαντηστε μου...στα metropolis δεν εχψουν ιδεα ,ειναι ''μοντερνοι''......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα,
    Πραγματικά, η κοπέλα που τραγουδά είναι η Λίτσα Σακελλαρίου. Τη μουσική για την ταινία "Ο Δασκαλάκος Ήταν Λεβεντιά" έχει γράψει ο Γιώργος Κατσαρός. Το πιο κοντινό που μπόρεσα να βρω είναι εδώ. Αύριο, πρώτα ο Θεός, θα κοιτάξω να δω αν κυκλοφορεί σε CD το Soundtrack της ταινίας. Αν υπάρχει θα σας πληροφορήσω σχετικώς.

    Να είσαστε και να περνάτε καλά!

    Καλό Βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τώρα(Απρίλιος 2019!) την βλέπω να τραγουδά στην ταινια "Αιχμάλωτοι του μίσους" του 1972 με ζωή Λάσκαρη Κώστα Καρά και Ανουσάκη.
    Ωραία βελούδινη φωνη και πολλή όμορφη γυναίκα,έγραφε στην οθόνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Πραγματικά ευγενική, όμορφη παρουσία και εξαίρετη φωνή. Μια τραγουδίστρια που, κατά τη γνώμη μου, δεν έκανε την καριέρα που θα της άξιζε. . .

      Διαγραφή
  13. Μετακόμισε απο το 1980 περίπου, στην Ν. Υόρκη .Την βρήκα στο fb. Ζεί ακόμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή