Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2006

0225. Εύκολο Είναι; [ΝΚ]

Εύκολο είναι. Να αδράξεις την τηλεφωνική συσκευή. Να σχηματίσεις τον αριθμό. Και “Ο Ν. είμαι. . .”, “Γεια σου. Τι κάνεις. . .”, “Μπλα, μπλα, μπλα”.

Και μετά; Το μετά είναι το δύσκολο. Καμιά αμφιβολία ότι το τηλεφώνημα θα γίνει δεκτό, αν όχι με ενθουσιασμό, τουλάχιστον με ειλικρινή ευχαρίστηση. Θα ακουστούν όλες οι τυπικότητες στην σειρά. Υγεία. Εργασία. Οικογένεια. Θα σκαλίσουμε λιγάκι το παρελθόν. Θα θίξουμε τα μελλούμενα. Θα κλείσουμε ευχαριστημένοι.

Θα ακολουθήσει ένα μηνών τίποτα. Ρυθμοί που αποκλείουν. Οι τεράστιες του λεκανοπεδίου αποστάσεις. Βουβές συσκευές. Γιορτές και γενέθλια ποντισμένα στον καιρό. Ευκαιρία για τυπικότητες. Η σύμπτωση. Το τυχαίο. Το εφικτό. Το έχω ζήσει. 

Ο πλανήτης γη στην πορεία του ακάθεκτος. Περιστροφή και 24άωρο. Γύρα και έτος. Αμείλικτη, γύρω-γύρω, πορεία.
Τόσα πρόσωπα που μου έχουν λείψει. Φωνές. Χειρονομίες. Μικρές αποδράσεις. Φαγητό. Περιστατικά. Βιβλία. Δίσκοι. Σκοτεινές αίθουσες κινηματογράφου.

Σχέσεις που έληξαν. Έσβησαν. Ανατινάχτηκαν. Οι σχέσεις είναι σαν τη ζωή. Γεννιούνται, μεγαλώνουν, αρρωσταίνουν, πέφτουν θύματα ατυχήματος, πεθαίνουν. Η σιωπή είναι σαν τον πάγο. Όσο μεγαλύτερη η διάρκειά της τόσο πιο δύσκολα σπάει, ή λιώνει. . . 


Το τραγούδι που ακούγεται είναι το “Ψέματα” από το εξαιρετικό ομώνυμο δεύτερο άλμπουμ των Φατμέ [του 1983].

 

20/10/2006

15 σχόλια:

  1. η σιωπή είναι σαν το πάγο..
    πολλά πράγματα συντηρούνται στον πάγο
    μήπως είναι φρονιμότερο,να μην λιώσει ο πάγος;;
    καλή μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστό κι αυτό! Το ζήτημα είναι αν ο πάγος αποτελεί επιλογή σου ή όχι. Άσε που τα πολύ παγωμένα μπορεί και να μην ξεπαγώσουν στον διαθέσιμο χρόνο ή να εμφανίσουν και, μη αναμενόμενες, δυσλειτουργίες. . . Σε κάθε περίπτωση ισχύει το "κατά περίπτωση"

    Καλό Σαββατοκύριακο! :) [κι εγώ!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μέγα θέμα. Το μετά, εξαρτάται από το τι έχει μείνει μέσα σου, για το άτομο με το οποίο συνομιλείς.
    Αν και τις περισσότερες φορές, ισχύει το "τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά"
    Καλημέρα καλέ μου Αεί ποτέ και καλό ΣΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου αργήσατε! Το τραγούδι της προηγούμενης εγγραφής σας έφερνε στην σκέψη μου. Για την απίθανη, θεωρώ, περίπτωση που δεν το έχετε [ακούσει ή στην κατοχή σας] θα χαρώ πολύ να σας το στείλω.
    Το "τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά" σοφό.

    Καλό, χαρούμενο, ΣαββατοΚαιΚύριακο και σε 'σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Είσαι ο πάγος κι η φωτιά.
    Τ’ άγγιγμά σου φλογίζει τα χέρια μου όπως το χιόνι...

    Όταν είμαι κοντά σου,
    η καρδιά μου γίνεται μια παγωμένη λιμνούλα που λάμπει από σκιρτήματα πυρσών..."

    Έιμι Λόουελ [1874-1925]
    Αμερικανίδα ποιήτρια,η οποία τιμήθηκε με το βράβειο Πούλιτζερ ένα χρόνο μετά το θάνατό της, το 1926.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ όμορφο πάντρεμα θερμού - ψυχρού.
    Κρίμα που η ποιήτρια έφυγε τόσο νέα.
    Ευχαριστώ.

    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είναι εύκολα αυτά τα τηλέφωνα εκτός αν έχεις εντελώς ξεπεράσει αυτά που ένοιωσες . Που όμως πλέον δεν σ'ενδιαφέρει και η επαφή συνήθως . Μεγάλο διάστημα στην παγωνιά νεκρώνει τα πάντα νομίζω .
    Δεν μου λείπουν τα πρόσωπα του παρελθόντος . Μπορεί να ανακαλώ στην μνήμη μου τις ιστορίες αλλά χωρίς συναίσθημα .
    Δεν θέλω ν'αφήνουν σημάδια στην ψυχή μου οι άνθρωποι έτσι συνήθως το κλείσιμο ενός κύκλου είναι αμετάκλητο . Κι'ας μην έχω ξεπεράσει τα συναισθήματα .
    Θεωρώ επώδυνα τέτοιου είδους τηλεφωνήματα .
    Καλημέρα καλέ μου αείποτε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η ασφάλεια της απόστασης. Του χρόνου. Των τακτοποιημένων συναισθημάτων. Της τωρινής ζωής. Του "δεν υπάρχει λόγος". Της ατσαλάκωτης μνήμης. Της αποστειρωμένης καθημερινότητας.

    Λοιπόν; Να ρισκάρω;
    Ν' ανακατέψω το χρόνο, να διαταράξω την όποια -εντός μου- τάξη;

    Τα συναισθήματα μιλάνε.
    Αλλά συνήθως, ναι, μένουν σφαλιστά.
    Ασφαλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αμάν βρε aeipote...
    Μας γονάτισες σήμερα...
    :Ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. προσωπικά ξέρω
    ό,τι όταν θέλεις να δεις κάποιον
    και να τον ακούσεις,
    οι αποστάσεις μεταξύ σας εκμηδενίζονται
    και όλα γίνονται εύκολα...
    απλά, η επαφή εκ του μακρόθεν
    είναι μία ωραία δικαιολογία
    για την αποφυγή της επαφής
    εκ του σύνεγγυς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ellinida: Όλα είναι σχετικά [σε αυτή τη ζωή]. Αναλόγως, λοιπόν, τον άνθρωπο, τα βιώματα, τη σχέση. Είναι και κάτι φλογίτσες πονηρές και ανθεκτικές που επιβιώνουν και στέλνουν την παγωνιά "αδιάβαστη". Και εγώ το "τέλος" για τέλος το έχω, όμως έρχονται στιγμές που κυριαρχεί στο μυαλό μου και μου τρώει τη σάρκα. Το επώδυνο, για εμένα, δεν είναι το τηλεφώνημα αλλά όπως το έγραψα, το μετά. Αυτή η φρικτή επιβεβαίωση ότι τελικά δεν ταιριάζεις και δεν έχεις έδαφος να πατήσεις και να οικοδομήσεις.

    καπετάνισσα: Αν όλα αυτά είχαν γίνει αποδεκτά δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Το ζήτημα είναι ότι δεν γίνονται αβασάνιστα αποδεκτά. Κι ας βοά η λογική, κι ας συνηγορούν οι καταστάσεις. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και η μνήμη έχει την δυνατότητα να σε εκθέσει. Ο συνδυασμός που σκοτώνει είναι ακριβώς αυτός της λογικής και του συναισθήματος. Δεν είναι πάντοτε βόλεμα η σιωπή.

    simon says: Ελπίζω περισσότερο οι Φατμέ και λιγότερο εγώ!

    γιώργος: Δεν μιλώ για ενεργές σχέσεις αλλά για τραυματισμένες και συχνά τραυματικές που έχουν μονομερώς ή αμοιβαία λήξει. Έτσι το "εύκολο" σταματά στην κίνηση του σχηματισμού του αριθμού. Τα υπόλοιπα είναι, συνήθως, μια μικρή κόλαση. . .

    Καλό Βράδυ και Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχέσεις που έληξαν...
    Δεν άφησαν όμως χώρο κενό. Μπήκαν άλλες στη θέση τους...
    Η αξιολόγηση των μεν και των δε, είναι μια εντελώς άλλη ιστορία..
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα,

    Κάθε σχέση και μια θέση, θα έλεγα.

    Καλή Εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχω μια γλάστρα στο κήπο μου. Δεν ξέρω το όνομα του φυτού που ζει μέσα. Ξέρω όμως πως όποτε την παραμέλησα μου το ΄δειξε αμέσως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Η έλλειψη [οπτικής έστω] επαφής. Δεν γνωρίζουμε πότε πάσχει ο άλλος. . .

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή