Σάββατο 14 Αυγούστου 2021

1359. «Πολιτεία», Μια Παραλαβή


Αγαπώ το διάβασμα. Συνεκδοχικά και τα βιβλία. Τα βιβλιοπωλεία αποτελούν χώρο στον οποίο αισθάνομαι ευτυχής. Μετά ήρθε η πανδημία που μας ταλανίζει. Ακολούθησε ο καύσωνας. Οι πυρκαγιές. Η καταστροφή.

Μέσα στην απομόνωση, και τον πανικό κάποτε, ευτυχώς, κατά μία έννοια, που υπάρχει το άγιο διαδίκτυο. Ναι! Αυτό που προσφέρει, από την μία, αφθονία παραπληροφόρησης, τουλάχιστον για όσους έχουν την έφεση, και από την άλλη, λύσεις.

Μία από τις παραπάνω λύσεις και η προϊόντων παραγγελία. Διαλέγεις, πληρώνεις, παραγγέλνεις και, αν δεν πέσεις σε μεταφορική εταιρεία με αστροπελέκια – ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε, παραλαμβάνεις.

Χρησιμοποιώ σχετικά συχνά την μέθοδο αυτή της παραγγελίας / στο σπίτι παραλαβής και είμαι εξαιρετικά ευχαριστημένος από το γεγονός. Μια από τις τελευταίες μου παραγγελίες, την Τρίτη, 3 Αυγούστου 2021, ήταν στο βιβλιοπωλείο «Πολιτεία».

Παράγγειλα έξι βιβλία τα οποία, πράγμα περίεργο για τη γνωστή Εταιρεία με τα αστροπελέκια, παρέλαβα κανονικά την Πέμπτη, 12 Αυγούστου 2021.

Ας τα ένα – ένα δούμε:

Πρώτο: Χαβιέρ Μαρίας, Το Πρόσωπό Σου Αύριο (Ι. Πυρετός και Λόγχη)


Δηλωμένα αγαπημένος ο συγγραφέας και το βιβλίο αυτό το τελευταίο διαθέσιμο, από τα μεταφρασμένα του στα Ελληνικά, που δεν είχα. Πρώτο μέρος μιας τριλογίας, με το δεύτερο και το τρίτο βιβλίο της να μην έχουν μεταφραστεί στα Ελληνικά και να, δυστυχώς, πιθανότατα να μην προβλέπεται. Τη λύση θα (μου) την δώσει το “Book Depository” και η Αγγλική γλώσσα (αν και μία σύντομη έρευνά μου έδειξε ότι τα βιβλία αυτά, με σκληρό εξώφυλλο – όπως τα προτιμώ, είναι μάλλον δυσεύρετα και στην Αγγλική τους μετάφραση).

Για τον Χαβιέρ Μαρίας έχω γράψει εδώ, εδώ κι εδώ.

Δεύτερο: Jaume Cabre, Η Σκιά του Ευνούχου


Κατά την συνταξιοδότησή μου αγαπητός συνάδελφος μου χάρισε το εμβληματικό έργο του συγγραφέα “Confiteor”. Το διάβασα. Το βρήκα συναρπαστικό.

Την Τετάρτη, 13 Μαρτίου έπεμψα, στον που μου το βιβλίο δώρισε, το εξής ηλεκτρονικό μήνυμα:

Αγαπητέ Μ. γεια σου,

Τελείωσα εχθές το απογευματάκι την ανάγνωση του «Confiteor» που είχες την ευγενή καλοσύνη να μου δωρίσεις. Πραγματικά ένα μεγάλο έργο το οποίο δεν εξαντλείται με την πρώτη ανάγνωση.

Ευρηματική και πρωτότυπη η αφηγηματική του γραμμή με την μαγική μείξη αφηγήσεων και εποχών  και την μετάβαση, ακόμα και στην ίδια πρόταση, από το τρίτο στο πρώτο πρόσωπο.

Η μετάφραση εξαιρετική και η επιμέλεια από μέτρια έως απαράδεκτη! Το ότι δεν μεταφράστηκαν, με επιθυμία του συγγραφέα, οι προτάσεις σε ξένες γλώσσες μέσα στο κείμενο είναι αποδεκτό. Εκείνο που δεν είναι αποδεκτό είναι το τσουβάλιασμά τους στο τέλος του βιβλίου δίχως καν τον αριθμό της σελίδας όπου εμφανίζονται. Θαρρώ δε ότι και σε κάποιες, λίγες, περιπτώσεις  δεν υπήρχε καν μετάφραση.

Όπως και να έχει ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα την ανάγνωση του οποίου απόλαυσα!

Ευχαριστώ πολύ, ακόμα μία φορά, για το δώρο σου.

Να είσαστε όλοι Καλά!

ΝΚ

Μετά τις εξαιρετικές εντυπώσεις που μου άφησε το “Confiteor” το να αποκτήσω και να διαβάσω ένα δεύτερο έργο του Jaume Cabre μοιάζει, και είναι, φυσικό επακόλουθο.

Τρίτο: Χόρχε Σέμπρουν, Ο Δεύτερος Θάνατος Του Ραμόν Μερκάντερ


Διάλεξα το βιβλίο αυτό λόγω της δηλωμένης  αγάπης που τρέφω στους Ίβηρες συγγραφείς. Είναι το πρώτο βιβλίο, που απόκτησα και θα διαβάσω, του συγκεκριμένου συγγραφέα και η χαρά και η αδημονία μου πολλαπλασιάζεται από το γεγονός ότι μεταφραστής του έργου είναι ο άξιος Άρης Αλεξάνδρου.

Τέταρτο: ΝίτσεΕπιλογή Από Το Έργο Του


Το βιβλίο αυτό, καθώς και τα δύο επόμενα, εκδόθηκε στη σειρά «Στοχασμοί», του εκδοτικού οίκου «στιγμή». Πρόκειται, κατά τη γνώμη μου, για μία εξαιρετική βιβλιοσειρά η οποία δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να έχει, τουλάχιστον, μια πρώτη επαφή με το έργο πολλών αξιόλογων ανθρώπων.

Στη σειρά αυτή έχω ήδη τα βιβλία «Εγχειρίδιον», Επίκτητος και “Reflections & Maximes”, Βωβενάργκ.

Πέμπτο: Βιττγκενστάιν, Στοχασμοί

Το εικοστό τέταρτο βιβλίο της βιβλιοσειράς «Στοχασμοί», αυτό το Νίτσε ήταν το δέκατο. Βιττγκενστάιν άκουγα και Βιττγκενστάιν δεν έβλεπα! Έκρινα πως ήλθε η στιγμή μέσω της «στιγμής» να τον γνωρίσω!

Έκτο: Δημόκριτος, Γνώμαι


Το τριακοστό δεύτερο βιβλίο της βιβλιοσειράς «Στοχασμοί». Τον επιγραμματικό τρόπο σκέψης του Δημόκριτου γνώρισα και αγάπησα από το πολυαγαπημένο μου, ευαγγέλιο, «Αείζωον Πυρ». Πώς, λοιπόν, θα να προσπεράσω μπορούσα;

Το ενδιαφέρον με τα τρία παραπάνω βιβλία είναι ότι τα φύλλα τους είναι άκοπα. Γεγονός το οποίο σημαίνει ότι θα χρησιμοποιήσω τον αγαπημένο μου, κληρονομιά από τον πατέρα μου, χαρτοκόπτη της A. W. Faber.


Να είσαστε Όλοι Καλά, να Προσέχετε και να Έχετε (Τύχη Αγαθή)!

Ένα κλικ μακριά Cutting Crew και “(I Just) Died In Your Arms Tonight”:


14/08/2021

4 σχόλια:

  1. Και τα βιβλία πολύ ξεχωριστά, ιδιαίτερα, σπάνια θα τα έλεγε κάποιος. Και ο εκδοτικός οίκος πολύ ξεχωριστός και ατμοσφαιρικός. Έχω και εγώ βιβλία του. Και τέλος ο χαρτοκόπτης έργο τέχνης παλιών χρόνων. Έχω και εγώ δύο τέτοια βαριά ενθύμια Αείποτε και σκέφτομαι εν καιρώ να τα αναδείξω εδώ στην παρέα. Σε καλησπερίζω αγαπητέ φίλε. Καλό διάβασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιάννη,

      Υπάρχπυν πολλά όμορφα πράγματα εκεί έξω, δίπλα μας και μέσα μας.

      Να είσαι Καλά!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχα βιβλία όλα. Τόσο πολύ μου άρεσαν, που έχοντας επιλέξει τις φωτογραφίες με τις περιληπτικές αναφορές του καθενός, συνεπαρμένη, πάταγα δίπλα (στο τέλος της αναφοράς) για να συνεχίσω την ανάγνωση ... και φυσικά αποχωρούσα! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,

      Ευτυχώς, οι σχετικοί σύνδεσμοι υπάρχουν!

      Καλό Σαωββατοκύριακο!

      Διαγραφή