Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

1329. Βιβλία, Τα Παρατημένα

Στην προηγούμενη εγγραφή αναφέρθηκα στο πως και γιατί δημιούργησα ένα αρχείο (MS Excel) για να καταχωρίσω στοιχεία για τα  βιβλία που είχα διαβάσει. Κατά τη διαδικασία της αναζήτησης των παραπάνω βιβλίων κράτησα στα χέρια μου και βιβλία την ανάγνωση των οποίων ξεκίνησα αλλά ποτέ δεν ολοκλήρωσα.

Αν κάποιος με ρωτούσε ποιο θα μπορούσε να είναι το πλήθος των «παρατημένων» αυτών βιβλίων, από το 2010 και μετά, θα απαντούσα με έναν αριθμό μικρότερο του δέκα (10). Με τη συστηματική καταγραφή τους αποδείχτηκε πόσο λανθασμένη ήταν αυτή η εκτίμησή μου.

Γιατί όμως παρατάμε την ανάγνωση ενός βιβλίου και βάζουμε πλώρη για άλλα και αλλού; Οι λόγοι, πλην αυτών της ανωτέρας βίας, πολλοί. Γιατί δεν μας τραβά το περιεχόμενό του, γιατί είναι κακογραμμένο ή κακομεταφρασμένο, γιατί μας δυσκολεύει η κατανόηση του περιεχομένου του και ό,τι άλλο θέλετε να προσθέσετε.

Τελικά το πλήθος των, από εμένα, παρατημένων βιβλίων, από την Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2010, μέχρι σήμερα, ανέρχεται σε είκοσι τρία (23). Τα εξής:

Κάποια από αυτά αδίκως ίσως περιλαμβάνονται στην πιο πάνω λίστα. Τα αδικεί το γεγονός ότι σημείωσα το πότε ξεκίνησα να τα διαβάζω αλλά όχι και το πότε ολοκλήρωσα την ανάγνωση. Τρανό παράδειγμα τα με Α/Α «01» και «09». Πρόκειται για αγαπημένα βιβλία τα οποία συχνά ξεφυλλίζω αν και ποτέ δεν στρώθηκα να τα διαβάσω «γραμμικά» σελίδα, σελίδα.

Στα βιβλία με Α/Α «02» και «10» με εκνεύρισε η προχειρότητα με την οποία παρουσιαζόταν το, σημαντικό και άκρως ενδιαφέρον, περιεχόμενό τους. Στα Ελληνικά το πρώτο, μεταφρασμένο, και μεταγλωττισμένο από την καθαρεύουσα στη δημοτική γλώσσα, το δεύτερο. Για το πρώτο έχω γράψει εκτενέστερα εδώ και για το δεύτερο εδώ.

Το βιβλίο με Α/Α «15» με δυσκόλεψε πολύ. Από κάποιο σημείο και πέρα δεν καταλάβαινα τι διάβαζα. Το παράτησα μάλιστα έχοντας διαβάσει σχεδόν τα δύο τρίτα του. Ίσως μια καλή ιδέα είναι να επανέλθω και να προσπαθήσω συστηματικά να παρακολουθήσω το περιεχόμενο του.

Το περιεχόμενο των βιβλίων με Α/Α «11», «16», «21», «22» και «23» το βρήκα από αδιάφορο έως κουραστικό. Το βιβλίο με Α/Α «17» το διάβασα σε διαφορετική, νεότερη, έκδοση (και δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε).

Παλαιότερα δύσκολα άφηνα βιβλίο, την ανάγνωση του οποίου είχα ξεκινήσει, από τα χέρια μου. Τώρα που μεγάλωσα, «α, στο καλό, χάλασα!», παραιτούμαι πολύ πιο εύκολα από βιβλία, ταινίες και μουσικές που μοιάζει να μην έχουν κάτι να μου πουν.

Βεβαίως έχουμε και, κατ’ έτος, πινακάκι για τα παρατημένα βιβλία. Ιδού:

 


Πάντως, το δυσκολότερο και πλέον ακαταλαβίστικο βιβλίο την ανάγνωση του οποίου είχα το θάρρος, ή τον μαζοχισμό, να ολοκληρώσω ήταν το «Η Παρακμή Του Αστικού Πολιτισμού», του Παναγιώτη Κονδύλη. Μιλάμε για βαριά, πολύ βαριά κοινωνιολογία (που με έστειλε αδιάβαστο). Το μαρτύριο κράτησε σαράντα πέντε ολόκληρες μέρες (από 18/8/2011 έως και 2/10/2011).

Λοιπόν, να προσέχετε, να είσαστε Καλά, να διαβάζετε και να μην διστάζετε να παρατάτε βιβλία προς χάριν των επόμενων και πιθανότατα, για εσάς, καλύτερων!

Ένα κλικ μακριά The Hollies καιBus Stop”:

Υ.Γ. Ο γνωστός ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ επεξεργαστής κειμένου του blogger επιμένει να καταστρέφει την διάταξη των Πινάκων. τουρκοπρεπέστατο ΑΪ ΣΙΧΤΙΡ!

Υ.Γ. 2: Κάτι άλλαξε στον βλαμμένο. Πλέον οι Πίνακες Excel ενσωματώνονται στο κείμενο σαν εικόνες. Αυτό έχει τα καλά του και τα άσχημά του. Το εκμεταλλεύτηκα, πάντως, και θαρρώ η συνολική εικόνα είναι καλύτερη από την αρχική. . . (Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2021)

11/02/2021

4 σχόλια:

  1. Βρε καλέ μου φίλε, ειλικρινά η μαθηματική σου λογική και η οργάνωσή σου ξεπερνά μια πλήρως οργανωμένη βιβλιοθήκη. Τι να πω, ειλικρινά εκπλήσσομαι.
    Όσον αφορά τον εαυτό μου, έχω αρκετά βιβλία αδιάβαστα εντελώς, δεν τα έχω ξεκινήσει. Φυσικά δεν αναφέρομαι σε βιβλία τύπου φιλολογικά, γραμματολογικά, μαθηματικά των οποίων η ανάγνωση, εξ ορισμού είναι αποσπασματική. Όπως ενός λεξικού.
    Θέλω να μου πεις τον συνολικό αριθμό τόμων των βιβλίων σου. Έτσι από περιέργεια για να μοιραστούμε πληροφορίες.
    1. "Οι μεγάλοι μύσται" είναι ένα βιβλίο που έχουμε κοινό π.χ. Το έχω ξεφυλλίσει άπειρες φορές χωρίς να το διαβάσω πλήρες. Απλά έχω σταθεί σε ορισμένα πρόσωπα.
    2. Μην χολοσκάς για τη μορφή των πινάκων, δυστυχώς δεν είναι δυνατή η απεικόνισή τους εδώ. Νομίζω μόνο η wordpress υποστηρίζει παρουσίαση πίνακα στο blog της, ναι, το βλέπω από το δικό μου.

    Σε καλησπερίζω, να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Γιάννη Καλημέρα,

      Κι εγώ έχω ένα σημαντικό πλήθος βιβλίων που δεν έχω ξεκινήσει το διάβασμά τους. Το σημαντικό είναι να έχεις το βιβλίο στη διάθεσή σου. Τα άλλα έρχονται και βεβαίως δεν όλα, τα βιβλία, προσφέρονται για διάβασμα σελίδα τη σελίδα. Η μετάφραση / μεταγλώττιση του βιβλίου "ΟΙ Μεγάλοι Μύστες", στην έκδοση του Βήματος, είναι, κατά τη γνώμη μου, για πέταμα (δες, αν θέλεις τη σχετική εγγραφή). Όσο για το πλήθος των τόμων που κατέχω προσπάθησα να επισυνάψω έναν σχετικό Πίνακα από τη βάση μου σε MS Access αλλά είπαμε: ο επεξεργαστής κειμένου του blogger είναι ΒΛΑΜΜΕΝΟΣ!
      Θα σου στείλω, λοιπόν, τον σχετικό Πίνακα στο e-mail σου.

      Τη λύση του Wordpress την έχω σκεφτεί κι εγώ αλλά με τρομάζει ο όγκος των εγγραφών μου και το αβέβαιο του αποτελέσματος της μεταφοράς. . .

      Ελπίζω να απάντησα στα ερωτήματά σου.

      Να είσαι Καλά!

      Διαγραφή
  2. Κι εγώ είχα σε κακό να παρατώ ένα βιβλίο όταν το είχα αρχίσει. Κι ας ήταν κουραστικό, και ας ήταν δυσκολονόητο κι ας ήταν αδιάφορο. Ακόμη και αν το έκλεινα και το άφηνα στην άκρη δεν μπορούσα να διαβάσω νέο. Το ξεπέρασα. Μια κουβέντα της κόρης μου με έκανε να το ξεπεράσω αμέσως''η ζωή είναι πολύ μικρή για να αναλώνεται σε κάτι που δεν μας αρέσει'' Και έτσι αν δεν μαρέσει πάει στην άκρη. Αλλά όχι δεν τα έχω καταγράψει.
    Καλησπέρα Αείποτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Άννα,

      Οι περισσότεροι, θαρρώ, περνάμε από το στάδιο της ψυχαναγκαστικής, θα έλεγα, επιμονής να μην παρατήσουμε την ανάγνωση ενός βιβλίου. Μεγαλώνοντας συνειδητοποιούμε ότι "η ζωή είναι πολύ μικρή για να αναλώνεται σε κάτι που δεν μας αρέσει", σοφή η θυγατέρα σας, και πράττουμε αναλόγως (για βιβλίων ανάγνωση και άλλα πολλά).

      Να είσαστε Καλά,
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή