Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

1519. Αλοΐσιους: Εκατόν Τριάντα Επτά Χειρόγραφα και Μία Συλλογή

 

Το κείμενο που ακολουθεί το βρήκα στα χειρόγραφα του Αλοΐσιους. Μου έκανε εντύπωση το πόσο προσεκτικά γραμμένο ήταν. Καμία σχέση με τα ορνιθοσκαλίσματα των περισσοτέρων χειρογράφων του. Προφανώς πολύ το σκέφτηκε. Πολύ το βασάνισε. Δεν μπόρεσα, ωστόσο, να εντοπίσω το πακέτο των εκατόν τριάντα επτά χειρογράφων, για το οποίο γίνεται λόγος. Ίσως κάποια από αυτά, ή και το σύνολό τους, να βρίσκονται σκορπισμένα ανάμεσα στο μεγάλο πλήθος των χειρογράφων (του) που έχω στην κατοχή μου. Δεν κατάφερα, βεβαίως, να εντοπίσω ούτε και την των τραγουδιών συλλογή, για την οποία γίνεται λόγος. Ούτε καν μια κατάσταση τους. Ας έχει! Αλοΐσιους ήτανε, και ίσως ακόμα είναι, ό,τι ήθελε έκανε, ή και κάνει. . .
 
Ιδού:
 
Αθήνα,
16 Οκτωβρίου 2. . .
 
Αγαπητή . . .,
 
Ξόδεψα αρκετές ώρες σήμερα διαβάζοντας, ένα ένα, συγκεκριμένα χειρόγραφά μου και διορθώνοντας μικρά λάθη και αβλεψίες, αν και, όχι όλα και όλες. Τα συγκέντρωσα, λοιπόν, και θα σου παραδώσω αντίγραφά τους.
 
Τα μέτρησα. Είναι εκατόν τριάντα επτά (137) χειρόγραφα σημειώματα μου και, στο καθένα από αυτά, κάτι είχα να πω σ’ εσένα ή για ’σένα. Τα διάβασα. Αναθυμήθηκα. Κάποια, ομολογώ, τα εκτίμησα, και πάλι, πολύ. Θέλω, για τούτο, να σε ευχαριστήσω που, άθελά σου βεβαίως, μου έδωσες τη δυνατότητα να αρθρώσω λόγο.
 
Σε κάποια από τα χειρόγραφα αυτά είχα σημειώσει και τίτλους τραγουδιών που, τότε, έψαξα και βρήκα να ταιριάζουν με το περιεχόμενο τους. Δυσκολεύτηκα πολύ, μερικές φορές, για να βρω το κατάλληλο τραγούδι. Τα τραγούδια αυτά τα συγκέντρωσα, και πώς αλλιώς;, στα πέμπω. Παράκληση να ακούσεις το κάθε τραγούδι σε συνάρτηση με το κείμενο που συνοδεύει. Πρόκειται για συνδυασμούς που, κατά τη γνώμη μου, λειτουργούν.
 
Έλεγα να μην το κάνω. Βουβά ν’ αφήσω τα πράγματα στο πάει τους. Όμως· έχοντάς σε απέναντί μου και στιγμιαία ζυγιάζοντας τα πράγματα αποφάσισα και σου μίλησα για τα χειρόγραφα αυτά. Στη σκέψη μου βάρυνε και το που για ʼσένα είχα γράψει σε χρόνο ανύποπτο: 

Θα γίνεις
Γιαγιούλα
Και δεν
Θα σε ζεσταίνει
Το πόσο
Αγαπήθηκες
Γιατί
Θα 
τ’ αγνοείς
 
Δεν ήθελα πλέον ν’ αγνοείς. Ήθελα να ακριβώς γνωρίζεις. Να μη μπορείς να το αρνηθείς, να μου καταλογίσεις «Μα δεν μου μου το είπες!» ένα.
 
Ας πάρει, τέλος πάντων, ο καθένας τις ευθύνες του.
 
Ναι, δεν πιστεύω ότι θα κατορθώσεις να διαβάσεις και τα εκατόν τριάντα επτά αυτά χειρόγραφα.   Οι λόγοι πολλοί. Λόγοι που ακουμπάνε στον χαρακτήρα σου, την βολική «έλλειψη χρόνου», την αποδεκτή έλλειψη διάθεσης και άλλα σχετικά. Στο status quo. Κυρίως. Ίσως έτσι να είναι σαφώς καλύτερα. Τουλάχιστον, για ’σένα.
 
Το πρώτο χειρόγραφο είναι από τις 7 Απριλίου 19.., το τελευταίο από τις 7 Αυγούστου 19... Δεκατέσσερα έτη, σχεδόν, με τα χειρόγραφα τοποθετημένα κατά χρονολογική σειρά.
 
Αν έχεις την περιέργεια, την υπομονή και την επιμονή ένα προς ένα να τα διαβάσεις θα αλλάξει, πιστεύω, ο τρόπος που βλέπεις, πρώτα τον εαυτό σου και μετά εμένα. Για την κατανόηση κάποιων από αυτά τα χειρόγραφα θα χρειαστεί, ίσως, να σκαλίσεις τη μνήμη σου και να εστιάσεις σε ημερομηνίες.
 
Όχι, δεν θέλω να σε προβληματίσω και δεν θέλω σε καμία περίπτωση να σε φέρω σε δύσκολη θέση. Δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα θίξει το ζήτημα του αν τα διάβασες ή όχι, τι αποκόμισες (διαβάζοντάς τα) και άλλα σχετικά. Ας πούμε ότι η σχετική συζήτηση δεν έγινε ποτέ και ότι ποτέ δεν παρέλαβες χειρόγραφα και τραγούδια.
 
Έχω συνηθίσει απέναντί σου να αμύνομαι. Να προσπαθώ να μη σε φέρω σε θέση δύσκολη. Να μην αφήσω ένα αισθημάτων ποτάμι να ξεχειλίσει. Το μόνο που ζητώ, λοιπόν, είναι να μη διαγνώσεις αδιαφορία εκεί που υπάρχει καθαρή, και πλέον δηλωμένη, άμυνα.
 
Διάβασε τα! Νιώσε! Πες μου ή μη μου πεις!
 
Να είσαι Καλά!
 
Αλοΐσιους
 
Να είσαστε, κι εσείς, Καλά!
 
Ένα κλικ μακριά το Country τραγούδι “Let's Make Love” [2000], σύνθεση των Marv Green, Aimee Mayo, Chris Lindsey και Bill Luther,  με τη Faith Hill και το σύζυγό της Tim McGraw:


15/04/2024

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου