Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

1521. Στ’ Ακροδάχτυλα!


Η, γιατί όχι;, μανία μου με την καταχώριση, ταξινόμηση και αρχειοθέτηση, πολλών και διάφορων, είναι, θαρρώ, γνωστή. Απλά· δεν μπορώ ν’ αντισταθώ. Θα ξοδέψω χρόνο. Θα καταχωρίσω. Θα ταξινομήσω. Θα αρχειοθετήσω. Δε γνωρίζω πως θα τα βόλευα αν δεν υπήρχαν οι προσωπικοί Η/Υ αλλά· ευτυχώς υπάρχουν! Δύο εργαλεία, της τρανής Microsoft, που εξυπηρετούν τον σκοπό μου αυτό, είναι η Access και το Excel.
 
Την Access διάβασα και την, κάπως, έμαθα τη δεκαετία του 1990. Μπόρεσα έτσι να δημιουργήσω τρεις «Βάσεις Δεδομένων» -με τη λειτουργικότητα που επιθυμούσα.  Για τους δίσκους μου (CD και βινυλίου), τις ταινίες μου (DVD) και τα βιβλία μου. Οι βάσεις αυτές λειτουργούσαν καλά μέχρι που πέρασα στο πακέτο MS Office 2019 (που περιλαμβάνει Access και Excel) και χάθηκε η, προς τα πίσω, συμβατότητα. Οι βάσεις μου κουτσάθηκαν! Κάποιες από τις συναρτήσεις που είχα φτιάξει έπαψαν να λειτουργούν.
 
Προσπάθησα να επαναφέρω τη χαμένη λειτουργικότητα. Δεν τα κατάφερα. Η Access λειτουργεί με  ένα εξαιρετικά πολύπλοκο και δύσκαμπτο παραθυρικό περιβάλλον και απευθύνεται πλέον, και κατά τη γνώμη μου, σε επαγγελματίες. Μετέφερα, λοιπόν, τα δεδομένα των MS Access βάσεων σε MS Excel και, με λίγο περισσότερο κόπο, έχω μια πολύ καλή προσέγγιση της λειτουργικότητας που αρχικά απολάμβανα.
 
Είναι, πλέον, γνωστό πως διατηρώ δύο ηλεκτρονικά ημερολόγια. Τα “aeipote” και “oligistos”. Για τα δύο αυτά ημερολόγια κρατώ πλήρη, κατ’ έτος, αντίγραφα των εγγραφών τους σε MS Word -και, με μικρό κόπο, σε PDF. Για το πρώτο από αυτά είχα δημιουργήσει και ένα, συγκεντρωτικό, αρχείο Excel με γραμμογράφηση:
 
Α/Α - ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ - ΤΙΤΛΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ - ΤΙΤΛΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ / ΑΛΜΠΟΥΜ - ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ - ΕΤΙΚ 01 - ΕΤΙΚ 02 - ΕΤΙΚ 03 - ΕΤΙΚ 04 – ΠΛΗΘΟΣ  ΣΧΟΛΙΩΝ.
 
Το πιο πάνω αρχείο μου έδινε, και ακόμα μου δίνει, τη δυνατότητα μ’ ένα αριστερό κλικ να μεταφερθώ στην αντίστοιχη, στο διαδίκτυο, εγγραφή. Αυτό γιατί είχα φροντίσει στον τίτλο της κάθε εγγραφής να υπάρχει ο αντίστοιχος σύνδεσμος -δαπανώντας, βεβαίως, χρόνο και, σχετικό, κόπο. Μου επέτρεπε επίσης να κάνω λογιώ – λογιώ κατατάξεις και αναζητήσεις. Π.χ. να κατατάξω αλφαβητικά τα τραγούδια να αναζητήσω ερμηνευτές και άλλα τέτοια αρκετά.

Για παράδειγμα ακολουθούν οι, κατά MS Excel, εγγραφές του “aeipote”, για τον Σεπτέμβριο του έτους 2006:

  • 0205 - Παρασκευή, 1 Σεπτεμβρίου 2006 - 205. Λόγια [ΝΚ] - Είδα Τα Μάτια Σου - Νίκος Πορτοκάλογλου - ΠΟΙΗΣΗ - ΤΑ ΕΜΑ - 5
  • 0211 - Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2006 - 0211. Χαΐνηδες [ΝΚ] -   Είχα Μι’ Αγάπη Μια Φορά - Χαΐνηδες - ΜΟΥΣΙΚΗ - 9
  • 0212 - Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2006 - 0212. Πάπυρος [ΝΚ]  - Mockingbird - Janis Ian - ΒΙΒΛΙΑ - 7
  • 0215 - Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου 2006 - 0215. Time Is Tight [ΝΚ] - Time is Tight - Booker T. & the M.G.'s - ΜΟΥΣΙΚΗ - 8
  • 0216 - Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2006 - 0216. ΜΜΜ [ΝΚ] -     Early in the Morning - Vanity Fare - ΔΙΗΓΗΜΑ - 10
Αλλά ενώ για το “aeipote” είχα φροντίσει, το “oligistos” το είχα αφήσει στην τύχη του. Λοιπόν, το αποφάσισα. Στρώθηκα. Δαπάνησα χρόνο. Δημιούργησα ένα αντίστοιχο αρχείο MS Excel, με σαφώς απλούστερη γραμμογράφηση (μιας και στον “oligisto” δεν χρησιμοποιώ ετικέτες):
 
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ - ΤΙΤΛΟΣ - ΠΟΙΟΣ – ΤΙ
 
Όπου το «ΠΟΙΟΣ» αναφέρεται σε τίτλο τραγουδιού και το «ΤΙ» σε όνομα ερμηνευτή. Έτσι μου ήρθε, έτσι έπραξα!
 
Δεν ήταν εύκολο εγχείρημα μιας και είχα να καταχωρίσω κάποιες δεκάδες εκατοντάδες εγγραφών -με τους απαραίτητους συνδέσμους τους. Όμως τα κατάφερα! Έχω πλέον τη δυνατότητα στ’ ακροδάχτυλά μου! Με ένα κλικ ανοίγω όποια εγγραφή επιθυμώ! Και, βεβαίως, έχω τη δυνατότητα κατατάξεων και αναζητήσεων. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο μιας και, στον “oligisto”, πολλές φορές χρησιμοποιώ ήδη χρησιμοποιημένους τίτλους τους οποίους διαφοροποιώ με έναν αύξοντα αριθμό. Τώρα μπορώ σχετικά εύκολα να προσδιορίσω αυτόν τον αριθμό.
 
Για παράδειγμα ακολουθεί μία κατάσταση εγγραφών του “oligistos” που ξεκινούν με τη λέξη: Αν:
 
Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2008                          Αν [01]
Παρασκευή, 2 Μαΐου 2008                          Αν [02]
Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019                           Αν γινόταν
Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2019               Αν Δεν Μην
Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017                             Αν Δεν Το Ένα Το Άλλο
Τρίτη, 2 Μαΐου 2017                                      Αν Ήταν Στο Χέρι Μου
Κυριακή, 3 Μαΐου 2020                                Αν και Όταν
Τρίτη, 31 Μαΐου 2022                                   Αν Κάτι Σώζεται
Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015          Αν Ο Χρόνος
Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου 2018                   Αν Όμως
Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012                      Αν Ρωτούσες
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2022            Αν το επιθυμείς
Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016               Αν Υπήρχε
Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2016               Αν, Λέμε  - Βίκυ Μοσχολιού, Αστέρι Στο Παράθυρο
 
Λοιπόν: Να είσαστε Καλά!
 
Ένα κλικ μακριά οι Gipsy Kings στο “Escucha Me”, σύνθεση των Nicolas Reyes, Tonino Baliardo:


25/04/2024

2 σχόλια:

  1. Με ενδιαφέρον παρακολουθώ και ατενίζω τις λειτουργικές σου χρήσεις, φίλε μου με τα διάφορα προγράμματα, που μάς ...ταλαιπωρούν. Αλλά εμείς εκεί, σε πείσμα των χρόνων μας παραμένουμε καλοί μαθητές και χρήστες. Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιάννη,
      Πραγματικά χρειάζεται προσπάθεια για να μη χάσει κανείς την επαφή με τον ψηφιακό κόσμο (ο οποίος μας δίνει αλλά και μας αφαιρεί. . .).
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή