Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2007

0268. Κραγιόν

Κάθε άνθρωπος και το προφίλ του. Μια εικόνα για τον εαυτό του και μια εικόνα για τους άλλους. Σχηματισμένη με βάση τα όσα λέει ή δε λέει και τα όσα πράττει ή δεν πράττει. Με βάση το ότι είναι ή δείχνει να είναι. Είναι καλό να έχεις μια εικόνα για τον απέναντι. Βοηθά στην επικοινωνία, την επαφή, τη συνεννόηση. Αρκεί η εικόνα να μην αντικαταστήσει τον άνθρωπο. Να μην είναι στατική και περιοριστική. Όσο πιο πολύπλοκος ο άνθρωπος τόσο πιο πολυσχιδές το προφίλ του.

Μία από τις συνιστώσες του προφίλ αποτελεί και το τι μουσική ακούει κανείς. Από απ’ ευθείας σχετικές συζητήσεις, από την παιδεία του, τη συμπεριφορά του, το περιβάλλον που κινείται, τη γενικότερη στάση του. Ακόμα ένα κουτάκι, ίσως, για τον απέναντι. Κατατάσσουμε και ησυχάζουμε.

Ο καθένας γνωρίζει το τι και ποια μουσική του αρέσει να ακούει. Υπάρχει ένας κορμός, το δέντρο και τα παρακλάδια του. Ακούμε το α, β, γ είδος μουσικής, τον χ, ψ, ζ τραγουδιστή, το κ, λ, μ συγκρότημα. Ωραία και τακτοποιημένα. Αλλά. Μας αρέσουν, αραιά και που ίσως, και κάποια άλλα. Αλλιώτικα. Εκτός κλίματος. Εκτός προφίλ. Και γιατί όχι; Που το κακό; Αφού μας αρέσουν!

Και εμείς μεν τις γνωρίζουμε τις τέτοιες αμαρτίες μας. Τις “αποκλίσεις” μας. Ο απέναντι όμως; Πώς θα το πάρει; Θα αποδεχτεί; Θα προσθέσει μια στο προφίλ επιπλέον πινελιά; Θα σηκώσει τους ώμους ή θα σκάσει ένα ειρωνικό χαμόγελο;
Από την άλλη έχει σημασία να το συζητάμε; Αξίζει τον κόπο; Πρέπει να δικαιολογηθούμε μήπως; Γιατί και σε ποιον;

Στο κλίμα αυτό, λοιπόν, “Κραγιόν” με την Καίτη Γαρμπή.

Πώς είπατε;


26/01/2007

11 σχόλια:

  1. προσπερνω -οχι αδιαφορα! με τρυφεροτητα θα λεγα..- τον κρικο της αλυσιδας των πεποιημενων σου.. κι ακουμπω το "εκτος" μου... μονο που τιτλο δεν ξερω.. και τραγουδιστης ο Μαζωνακης μαλλον ειναι.. το Παλτο(;).. πολυ μου αρεσει!
    κι άλλα μου αρεσουν..
    οσα κατα κανονα εχουν τον ρυθμο του ζεϊμπεκικου
    κι εκεινο το παλιο με τον Χρηστακι.. "απο καναρα σε καναρα θα πεταω.."!!

    παω να δω το κραγιον μου
    ξεφυγε αραγε της γραμμης που του εδωσα το πρωι;

    καλη συνεχεια στην ημερα σας Αειποτε των αιρετικων ακουσματων.. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. στο ιδιο κλιμα κινουμαι και εγω...
    ακουω τα παντα...
    και γιατι οχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα! Οrelia o παλτό το λέει ο Δάντης και την μουσική την έχει γράψει Λάκης Παπαδόπουλος.
    Aeipote έχει και καλύτερα η Γαρμπή που θα εξαιτίας των οποίων θα μπορούσες να παρεκλίνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Πρέπει να βγάλουμε τις αλυσίδες μας, πρέπει να ζήουμε ελεύθεροι..."
    Τάδε έφη Μαριάνθη Κεφάλα...
    Καλό Σαββατοκύριακο νά 'χουμε όλοι.
    :Ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. orelia:

    Μου αρέσει που μας αρέσουν και πράγματα που δεν θα περιμέναμε να μας αρέσουν! Είναι και 2 - 3 "σκυλάδικα" ακουσμένα σε χρόνο ανύποπτο που μου μιλήσανε αλλά[εδώ φανταστείτει μια άνω τελεία] άντε βρες τα. . . Και το κραγιόν; Είχε ξεφύγει;

    βασιλική:

    Εγώ τα έχω τα κολληματάκια μου. Δεν ακούω τα πάντα αλλά, θα έλεγα, πολλά. Στο "και για τι όχι;" συμφωνώ και επαυξάνω.

    kyrallina:

    Αχ! Δε με καταλαβαίνετε θαρρώ. Εγώ στο "Κραγιόν" κόλλησα. Αυτό μου μίλησε και μου είπε. Ήταν και ένα πατάρι, και μια κοπελιά και . . .
    Εξ' άλλου "De gustibus et de coloribus non est disputandum" ή "Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα".

    simon says:

    Το είπε η Μαριάνθη; Τελείωσε! Αφτό είναι! [Ποια είναι ρε παιδιά η κυρία; Μου έχει ξεφύγει κάτι;]

    Πολλές Ευχές για ένα Ξεκουραστικό ΣαββατοΚαιΚύριακο με απ' όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ θα έλεγα ότι δεν μπορώ να καταλάβω εκείνους που λένε ότι ακούν τα πάντα. Πώς μπορείς να ακούς ροκ ή τζαζ, να τις νιώθεις και να ακούς μετά σκυλάδικο; Και δεν μιλάω για το έτυχε.

    Προσωπικά μετά βίας ανέχομαι σκυλάδικα και ποτέ φυσικά δεν τα επιλέγω μόνος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αδιαβαστη με πιασανε Αειποτε!
    ναμ ε συμπαθας kyrallina! κι ο Δαντης το ιδιο.. :))
    ελπιζω να το καταγραψω μετα το λαθος
    ετσι γινεται συνηθως..

    το κραγιον στη θεση του
    ενταξει :))

    προσωπικα δεν ακουω τα παντα
    μα καποιοι ηχοι κι αποχρωσεις φωνης με συγκινουν και τραβανε την προσοχη μου
    καποιοι αλλοι με ενοχλουν
    και δεν ειναι αναγκη ναναι σκυλαδικα
    μπορει να ειναι οποιοσδηποτε ποιοτικος λεγομενος τραγουδιστης ή συνθετης
    Χατζηδακι ας πουμε, δυσκολα ακουω
    κι εχει να κανει, φανταζομαι, με την ενορχηστρωση και τον κυριαρχο ηχο και ρυθμο
    το ειπα
    ξεσκασα
    προστετευομαι απο την οθονη
    οτι και να πεταξετε
    κοντα μου δεν ζυγωνει
    :)))) :)))

    χαιρετω
    καλο κι ομορφο Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αα! Εγώ πιστεύω πως η καλή μουσική είναι μία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και για την "RG" replica Strat, κανένας ούτε μια κουβέντα; Κι αν όλο το προφίλ ήταν κρυμμένο εκεί μέσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ας αναρωτηθώ δημόσια.
    Η μουσική φτιάχνει τις στιγμές, ή είναι οι στιγμές που θέλουν να ντυθούν με ήχους;

    Θα προσυπέγραφα το σχόλιο της renata, αν δεν το κάνω είναι γιατί ο όρος "καλή μουσική", με προβληματίζει..
    Δεν είναι εύκολο να βρεθείς σε σκυλάδικο. Αλλά αν η (κακιά :) ) στιγμή σε φέρει, και αν το αλκοόλ κάνει τη δράση του, αν οι μνήμες κατακλύσουν την ψυχή, πόσο δύσκολο λες είναι να σηκωθείς και "να πάρεις τις στροφές σου" υπό τους ήχους του ...τραγουδιάρη, που θα μιλάει είτε για την αγάπη που χρόνια κλαις, είτε για τον έρωτα που τώρα απολαμβάνεις;
    Και ας είναι οι στάσεις ζωής σου όποιες κι αν είναι..
    Ή πόσο δύσκολο είναι να σου έρθει να αρχίσεις να ουρλιάζεις, ακούγοντας τον καλλιτέχνη να σολάρει ερωτοτροπώντας με τις χορδές της ηλεκτρικής κιθάρας...
    Γιαυτό λέω.
    Οι στιγμές αναζητούν την μουσική τους επένδυση ...

    Καλησπέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ο δείμος του πολίτη:

    Από κάποιο σημείο και πέρα κι εγώ πιστεύω πως "ακούω τα πάντα" σημαίνει "δεν ακούω τίποτα". Με βασική προϋπόθεση φυσικά ότι ακούω=νιώθω, καταλαβαίνω, αντλώ. . . Τ

    Orelia:

    Το σφάλειν ανθρώπινο, και χαριτωμένο! Αποδεκτό

    το ότι δεν σας αρέσει ο Χατζιδάκις, αν και σπάνιο. Ευτυχώς που δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε ότι "γενικώς" θεωρείται καλό και να μας αρέσει κιόλας. . . Ευτυχώς!

    renata:

    Μίες! Θα συμπλήρωνα. Μίες: πληθυντικός του μία, όπως και η αλήθεια. . .

    phivos:

    "RG" replica Strat; Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω. . .

    Markos:

    "Η μουσική φτιάχνει τις στιγμές, ή είναι οι στιγμές που θέλουν να ντυθούν με ήχους;" Πειράζει να ισχύουν, ακόμα και ταυτοχρόνως, και τα δύο; Θα έλεγα ότι το "καλή μουσική", όπως όλα στον κόσμο, έχει δυο διαστάσεις. Την υποκειμενική και την αντικειμενική. Από τη φύση του πράγματος προτιμώ να την σκέφτομαι και να λειτουργώ με την υποκειμενική της διάσταση. Σε σκυλάδικο βρέθηκα μια και μόνη φορά όταν υπηρετούσα στο Καρλόβασι της Σάμου. Οι συνέπειες εκείνης της βραδιάς συνοψίζονται σε δυο σχετικούς δίσκους βινιλίου που αναπαύονται στη δισκοθήκη μου. Α! και ήταν και η πρώτη και μοναδική φορά που "πήρα τις στροφές μου"!
    Όπως και να έχει η μουσική μας συντροφεύει και μας τρέφει. . .

    Καλημέρα, Καλή Εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή