Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

1458. Ανανέωση Άδειας Οδήγησης και Πως Να Σακατέψετε Μία Διαδικασία


Μεγαλώνω. Χρειάστηκε να ανανεώσω την άδεια οδήγησης. Για δεύτερη φορά. Για την τιμή των όπλων ίσως, μιας και τη γριά Laguna την έχω αφήσει στον γιο και την Α29.
 
Το έψαξα. Η διαδικασία μόνο μέσω διαδικτύου πλέον. Όποιος μπορεί, μπορεί. Οι υπόλοιποι σε Σχολές Οδηγών και λοιπούς γνώστες. Θα το κάνω, βεβαίως, είπα.
 
Μπήκα στην εφαρμογή. Μου χορηγήθηκε ένας τετραψήφιος αριθμός (PIN ή Personal Identification Number – Αριθμός Προσωπικής Ταυτοποίησης). Το PIN αυτό, σε συνδυασμό με τον ΑΜΚΑ μου, με ταυτοποιούσε για τη συγκεκριμένη διαδικασία.
 
Πήγα, κατά τα απαιτούμενα, σε παθολόγο και οφθαλμίατρο. Χωρίς φωτογραφίες, όπως παλιότερα. Με εξέτασαν. Μέσω της δικής τους πλατφόρμας, και με τον πιο πάνω συνδυασμό PIN-ΑΜΚΑ, εξέδωσαν και υπέβαλαν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Κόστος; Δέκα (10) ευρώ για κάθε εξέταση. Θεσμοθετημένο.
 
Σε κάθε βήμα είχα ακαριαία ενημέρωση με SMS, και στο e-mail μου, και προτροπή να προχωρήσω στο επόμενο βήμα. Το χαιρόμουν. «Βρε για δες το Κράτος!», σκεφτόμουν.
 
Στα επόμενα βήματα έπρεπε να υποβάλω μία κατάλληλη φωτογραφία και μία εικόνα της υπογραφής μου. Η εφαρμογή έδινε, για το σκοπό αυτό, τη δυνατότητα χρήσης (και) της επιμέρους εφαρμογής “myPhoto για πολίτες”.
 
Δεν έκανα χρήση του “myPhoto για πολίτες”. Είχα ήδη κατάλληλη φωτογραφία και δυνατότητα να σκανάρω την υπογραφή μου (την οποία θα μπορούσα και να φωτογραφίσω, βεβαίως). Εκείνο που με παραξένεψε ήταν το, κατ’ ελάχιστο, απαιτούμενο μέγεθος τους. 1200Χ1800 pixels2, για τη φωτογραφία και 2400X800 pixels2 για την υπογραφή.
 
Κανένα πρόβλημα. Με το FastStone, το καλό, ξεχείλωσα τις δύο πιο πάνω εικόνες ακριβώς στα πιο πάνω μεγέθη. Όταν τις έσυρα στο παράθυρο της εφαρμογής, ω τι θαύμα!, απέκτησαν ευθύς τις προ ξεχειλώματος, λογικές, διαστάσεις τους.
 
Τα σχετικά περιγράφονται στο αρχείο PDF «Ψηφιακές Υπηρεσίες για τις Άδειες Οδήγησης», στο οποίο δίνεται πρόσβαση μέσα από το περιβάλλον της εφαρμογής.
 
Ακολουθώντας τη σχετική διαδικασία έφτασα και στο τέταρτο βήμα, όπου έπρεπε να πληρώσω το σχετικό παράβολο, ύψους εκατόν οκτώ (108) ευρώ. Ήταν το βήμα που έμπλεξε τα πράγματα.
 
Έχω πληρώσει δεκάδες παράβολα / λογαριασμούς μέσω Internet Banking. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση, και παρόλο που ήμουν, ως συνήθως, πολύ προσεκτικός, κάπου το πράγμα στράβωσε. Και τότε έκανα το μοιραίο, όπως αποδείχτηκε, λάθος.
 
Πάτησα το κουμπί: «Ακύρωση διαδικασίας» αντί να προτιμήσω το: «Αποθήκευση και έξοδος». Πίστεψα, ο αφελής, πως έτσι ακύρωνα το τέταρτο βήμα και μόνο. Αμ δε!
 
Ολόκληρη η διαδικασία ακυρώθηκε. Μπήκα και πάλι στην εφαρμογή. Πίστευα, ο κατ' εξακολούθηση αφελής εγώ, πως δίνοντας τα στοιχεία μου το σύστημα θα αναγνώριζε ότι υπάρχουν ηλεκτρονικά κατατεθειμένα ισχύοντα πιστοποιητικά στο όνομά μου, για να μην αναφέρω και φωτογραφία και υπογραφή, και θα συνέχιζα από εκεί και πέρα.
 
Σκασίλα τους! Εκείνο που έγινε ήταν να δημιουργηθεί ένα καινούργιο PIN. Τα πιστοποιητικά τα είχε καταπιεί το μαύρο ψηφιακό σκοτάδι. Κι όμως το χαρωπό υπουργείο υποδομών και μεταφορών (σιγά να μη τους βάλλω και κεφαλαία) σε ηλεκτρονικό μήνυμα που μου έστειλε, όταν έβγαλα το PIN, σημείωνε:
 
Προσοχή! Τα πιστοποιητικά υγείας ισχύουν για έως 6 μήνες από την έκδοση τους.


Προφανώς με δούλευαν! Εμένα και τους όμοιους μου. Είχα πιστοποιητικά στα οποία δεν είχα πρόσβαση. Δηλαδή, απλά και σκέτα, δεν είχα πλέον πιστοποιητικά!
 
Οργίστηκα! Το ομολογώ. Τηλεφώνησα στον τετραψήφιο αριθμό παροχής βοήθειας της Περιφέρειας Αττικής. Με παρέπεμψαν στο πιο πάνω υπουργείο δίνοντας μου έξι (6) αριθμούς τηλεφώνου, από 213 21015. . .
 
Τηλεφώνησα δεκαπέντε – είκοσι φορές, σε διαφορετικές μέρες και ώρες. Καμιά υπαλληλάρα δεν καταδέχτηκε να απαντήσει στα τηλεφωνήματά μου. Προφανώς ουδόλως τους ενδιέφερε να εξυπηρετήσουν ένα πολίτη. Μάλλον θα έκτιζαν καριέρα.
 
Την Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2023, τους έπεμψα το που ακολουθεί ηλεκτρονικό μήνυμα:
 
Καλησπέρα,
 
Έχουν ήδη εκδοθεί τα απαιτούμενα πιστοποιητικά υγείας με στοιχεία:
 
Ν Κ
PIN: 28ΧΧ
ΑΦΜ: ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
ΑΜΚΑ: ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
 
Ατυχώς όταν έφτασα στο βήμα πληρωμής του απαιτούμενου παραβόλου έγινε κάποιο μπέρδεμα και επιλέγοντας «ακύρωση», αν θυμάμαι καλά, ακυρώθηκε ολόκληρη η διαδικασία και όχι το τρέχον βήμα.
 
Επειδή τα πιστοποιητικά ισχύουν για έξι μήνες το ερώτημα είναι πως μπορώ να ξανατρέξω τη διαδικασία με ενεργοποίηση των πιο πάνω πιστοποιητικών.
 
Ομολογώ πως όταν ξαναμπήκα στη διαδικασία και συμπλήρωσα τα στοιχεία μου περίμενα πως το σύστημα θα είχε τη στοιχειώδη ψηφιακή ευφυία να διαπιστώσει την ύπαρξη των πιστοποιητικών αυτών και να αντιδράσει καταλλήλως.
 
Με εκτίμηση
 
Ν Κ
 
Και πάλι καμιά υπαλληλάρα δεν καταδέχτηκε ν’ απαντήσει σ’ εμένα τον ταπεινό πολίτη. Ίσως κάτι να έξυναν ή τους πείραξε επειδή, εμμέσως πλην σαφώς, χαρακτήρισα τη σχετική εφαρμογή κομμάτι βλαμμένη (αυτό το «στοιχειώδης ψηφιακή ευφυία», έβγαζε μάτι).
 
Πήγα ακόμη και στο ΚΕΠ της περιοχής μου. Η ευγενική υπάλληλος δήλωσε πλήρη άγνοια.
 
Λοιπόν ή έπρεπε να πάω στο υπουργείο, σ’ αυτό το «Σ’ Έχουμε Ποικιλοτρόπως Γραμμένο», και να στήσω καυγά (που σιγά να μην έβρισκα «αρμόδιο» να ιδρώσουν οι αυτούκλες του) ή να ξαναβγάλω τα πιστοποιητικά καταβάλλοντας και πάλι είκοσι (20) ευρώ και διατηρώντας, όσο γίνεται, την ψυχική μου υγεία.
 
Ξαναέβγαλα τα πιστοποιητικά με καινούργιο PIN και μάλιστα αχρεωστήτως και δίχως επισκέψεις. Οι γιατροί, βλέπετε, δεν είναι Υπουργείο Περιφρόνησης Πολιτών. Άκουσαν και κατάλαβαν.
 
Έφτασα, έτσι, και πάλι στο τέταρτο βήμα. Εκεί ΘΑΥΜΑ! Η εφαρμογή ξύπνησε, χασμουρήθηκε και. . . «με θυμήθηκε»! Γιομάτη χαρά με ενημέρωσε πως:
 
Το παράβολο έχει εκδοθεί αλλά δεν έχει εξοφληθεί. Θα μπορέσετε να συνεχίσετε στο επόμενο βήμα μόλις ολοκληρωθεί η εξόφληση.


Όταν πρόκειται για παραδάκι, λοιπόν, μια χαρά θυμούνται. Λες και θα τους έπεφτε η υπόληψη, για να μην τίποτ’ άλλο γράψω,  αν θυμόντουσαν και τα πιστοποιητικά υγείας για τα οποία είχαν σπεύσει να δηλώσουν πως «ισχύουν για έως 6 μήνες από την έκδοση τους» και μάλιστα και με ένα, κοροϊδευτικό όπως αποδείχτηκε, έντονο «Προσοχή!» να προηγείται.
 
Βεβαίως τη μαλακία την έκαναν και πάλι. Για το παράβολο έδιναν έναν κωδικό ταυτοποίησής του. Αλήθεια να τον κάνω τι; Εκείνο που χρειαζόμουν ήταν ο ηλεκτρονικός κωδικός πληρωμής του. Με τα πολλά κατάφερα να τον βρω (σε παλιότερα ηλεκτρονικά αρχεία, που ευτυχώς είχα κρατήσει) και να ολοκληρώσω τη διαδικασία.

Ήδη έχω στην κατοχή μου την άδεια σε ηλεκτρονική μορφή, στο Gov.gr Wallet. Εκκρεμεί η παραλαβή της από το τοπικό παράρτημα του Υπουργείου Σκασίλα Μας Μεγάλη. Εντυπωσιακό το πως, με τούτα και μ’ εκείνα, η άδεια μου οδήγησης ισχύει από 11/3/2023 και όχι από 2/3/23 που έληξε η ισχύς της προηγούμενης.
 
Συμπέρασμα [1]: Μια εφαρμογή που πραγματικά εξυπηρετεί και διευκολύνει τη ζωή μας είναι, πρακτικά, πολύ εύκολο να  αχρηστευτεί από την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ανάκτησης ήδη υπάρχουσας, και ισχύουσας, πληροφορίας (όπως εκδοθέντα πιστοποιητικά υγείας και ηλεκτρονικός κωδικός πληρωμής παραβόλου).  
 
Συμπέρασμα [2]: Καλό θα ήταν οι υπαλληλάρες του γνωστού υπουργείου να δείξουν στοιχειώδη σεβασμό στον πολίτη.
 
Συμπέρασμα [3]: Είναι κρίμα!

Να είσαστε Καλά,
Να αντέχετε τις Υποχρεωτικές, Κακοστημένες Εφαρμογές!
 
Ένα κλικ μακριά μία σύνθεση των Eddie Curtis, Ahmet Ertegun και Steve Miller με το συγκρότημα Steve Miller Band: “The Joker” [1973]:


05/04/2023

2 σχόλια:

  1. Οδύσσεια πραγματική φίλε. Τι να πω. Έχω και εγώ, κατά καιρούς, πέσει σε ξέρες πάνω σε τέτοια θέματα.
    Καλό ξεμπέρδεμα φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιάννη,

      Τα, προγραμματιστικά, στοιχειώδη περίμενα από τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Τίποτα περισσότερο. Και πάλι: Κρίμα!

      Διαγραφή