Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

1391. J-20. . . το θηρίο

Την Κυριακή, 31 Οκτωβρίου 2021 και στην εγγραφή “1372. Qman 1729 (Air Raid Heavy Armored Tank)” είχα την ευκαιρία να γράψω για το πρώτο κουτί της Qman, το περιεχόμενο του οποίου συναρμολόγησα, και το τι εντυπώσεις μου άφησε.

Προς το τέλος της πιο πάνω ανάρτησης είχα γράψει:

Αν με ρωτήσετε: Θα αγόραζες άλλα κουτιά της Qman;

Η απάντηση θα ήταν, ανεπιφύλακτα: Ναι!

Το έψαξα, βεβαίως, αλλά δεν βρήκα κάτι ενδιαφέρον, τουλάχιστον στην, έτσι κι αλλιώς περιορισμένη, Ελληνική σχετική αγορά.

Κάποια στιγμή, λοιπόν, αυτό το «ανεπιφύλακτα» ταίριαξε με το «αγορά», κι ας μην, η τελευταία αυτή, η Ελληνική ήταν. Όπως και να έχει το να περιφέρεται κανείς στις γειτονιές του διαδικτύου μπορεί να αποβεί επικίνδυνο, έστω και για την τσέπη του μόνο. Λοιπόν το είδα το μοντέλο της Qman της καλής. Μου καλάρεσε. Σκέφτηκα να το αποκτήσω. Ως γνωστόν, εις τα τοιαύτα, συνήθως υποκύπτω. Το παρήγγειλα.




Ήταν Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2022, που παρήγγειλα το κουτί, κι ας ήταν «άνευ του αυθεντικού κουτιού», 23001 της Qman με περιεχόμενο τα απαιτούμενα για να συναρμολογήσει κανείς το κινεζικό μαχητικό αεροσκάφος J-20 (πέμπτης γενιάς – αντίστοιχο των αμερικανικών F22 και F35) και επίσης έναν κινητήρα (του). Επίσημη ονομασία:

Qman 23011 CHENGDU J-20 FIRE FANG



Την παραγγελία την έκανα, την Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2022, στην YOOBB (Your World Of Building Blocks) στην οποία η PayPal, η παινεμένη, κατέβαλε, για λογαριασμό μου βεβαίως, το ποσό των 81,02 € (με μετατροπή δολαρίων, τι να κάνουμε, σε ευρώ). Αν δεχτούμε ότι ο κατασκευαστής μέτρησε σωστά τα κομμάτια, που συναπαρτίζουν αεροσκάφος και κινητήρα, τότε το ανά κομμάτι κόστος, σε λεπτά ή εκατοστά του ευρώ, ανέρχεται σε 8102/1748=4,64 λεπτά/κομμάτι. Καθόλου άσχημη τιμή κυρίως αν σκεφτεί κανείς πως οι φίρμες, τουλάχιστον στον ευρωπαϊκό χώρο, Lego και Cobi έχουν σχεδόν διπλάσιες μέσες αντίστοιχες τιμές.
















Η  YOOBB αποδείχτηκε και εξαιρετικά γρήγορη, αν σκεφτούμε ότι το κουτί ταξίδεψε προς την Ελλάδα από, ένας Θεός γνωρίζει, ποιο της Ασίας σημείο. Χρειάστηκε μόλις δύο εβδομάδες. Την Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2022, το κουτί είχε φτάσει στην Τ47 κανονικά και με τον νόμο (θυμηθείτε το κουτί στο μπαλκόνι για το Panlos 632005).

Την Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου, ξεκίνησα, χαλαρά, τη συναρμολόγηση του αεροσκάφους J-20. Συναρμολογώντας, κάθε πρωί, το περιεχόμενο δύο σακουλακιών ολοκλήρωσα τη συναρμολόγηση του J-20 την Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2022. Το τελικό αποτέλεσμα ομολογουμένως εντυπωσιακό. Ένα όμορφο γκρι αεροσκάφος γιγαντιαίων, για συναρμολογούμενο, διαστάσεων. 53,8Χ31,8Χ11,4 (ΜΧΠΧΥ) κυβικά εκατοστά του μέτρου, ενώ με τη βάση το ύψος του ανεβαίνει στα 29 εκατοστά. Δεν γνωρίζω ποια είναι η κλίμακα του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά τα Rafale C και F/A-18E Super Hornet, της Cobi, που έχω συναρμολογήσει, σε κλίμακα 1:48, μπροστά του εξαφανίζονται. Τα πραγματικά μεγέθη, μήκους και εκπετάσματος, για τα J-20, F/A-18E και Rafale είναι:

21,2 - 13,01 μέτρα

18,31 - 13,62 μέτρα

15,28 - 10,90 μέτρα

αντιστοίχως.



Από την άποψη της συναρμολόγησης όντως υπήρξαν κάποια προβληματάκια. Πρώτον έλλειπε ένα αξονάκι την απουσία του οποίου αναπλήρωσα από τα αποθέματα (υπόλοιπα από τις συναρμολογήσεις, κυρίως Lego, αλλά και Cobi, Qman και Panlos). Η πρώτη αναπλήρωση δεν δούλεψε και τόσο καλά αλλά αλλάζοντας το χρώμα, στο αξονάκι, το πράγμα λειτούργησε. Μερικές φορές, λοιπόν, είναι τα δέκατα του χιλιοστού που κάνουν τη διαφορά.

Επίσης δύο, από τα τέσσερα, αξονάκια της βάσης στήριξης του αεροσκάφους δεν είχαν καλή εφαρμογή με αποτέλεσμα, στην προσπάθεια τοποθέτησης του αεροσκάφους η βάση να καταρρέει. Τα αντικατέστησα με δύο αξονάκια, από το πιο πάνω απόθεμα, και η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά.











Επειδή το αεροσκάφος είναι ιδιαίτερα ογκώδες και βαρύ, 894 γραμμάρια, μαζί με τη βάση του, κατά τη ζυγαριά κουζίνας που διαθέτω, η βάση στήριξής του, παρότι φαίνεται στιβαρή, αποδείχτηκε ανεπαρκής, δεδομένης και της κλίσης που έχει το αεροσκάφος. Το στήριξα, λοιπόν, με χίλια ζόρια και με τη βοήθεια του γιου μου και δεν είμαι καθόλου σίγουρος για τη σταθερότητα του όλου. Τελικά, μία «μη μου άπτου» κατάσταση. Προσοχή, λοιπόν, στο ξεσκόνισμα.











Γενικώς τα κινούμενα μέρη του αεροσκάφους, όπως οι καταπακτές των τροχών και η καταπακτή που αποκαλύπτει τους πυραύλους στο σώμα του αεροσκάφους, δεν είναι και υποδείγματα σταθερότητας / λειτουργικότητας. Το συμπέρασμα είναι πως παρόμοιες κατασκευές είναι κυρίως για επίδειξη και δύσκολα θα μπορούσε ένα παιδί, «ανεξαρτήτου» ηλικίας – που λένε και οι βαριά μορφωμένοι, να παίξει με αυτές.



Μετά το αεροσκάφος ήρθε η σειρά του κινητήρα (του). Ξεκίνησα τη συναρμολόγησή του την Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου, και την ολοκλήρωσα, πάντα χαλαρά και πρωί, την Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2022. Ενδεικτικό το Πινακάκι που ακολουθεί:

 

Qman 23011 CHENGDU J-20 FIRE FANG: ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

Α/Α ΣΑΚ.

ΕΝΤΟΣ

ΣΥΝ.

ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ

Δευτέρα, 7 Φεβρουάριος 2022

1

1

2

2

2

3

Τρίτη, 8 Φεβρουάριος 2022

3

2

3

4

 

1

 -

 

1

Τετάρτη, 9 Φεβρουάριος 2022

5

1

2

6

 

1

Πέμπτη, 10 Φεβρουάριος 2022

7

2

3

8

1

2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Παρασκευή, 11 Φεβρουάριος 2022

9

2

3

10

2

3

Σάββατο, 12 Φεβρουάριος 2022

11

2

3

12

1

2

Κυριακή, 13 Φεβρουάριος 2022

13

1

2

14

1

2

15

 

1

ΣΥΝΟΛΟ:

34

 

Και εδώ δεν έλλειψαν τα προβληματάκια. Υπήρξε η περίπτωση ενός ακόμα κομματιού, και όχι τόσο συνηθισμένου, όσο το αξονάκι που ήδη ανέφερα, το οποίο δεν ακριβώς έλλειπε, αλλά ήταν εντελώς κουτσουρεμένο και στραβοχυμένο. Προφανώς ο ποιοτικός έλεγχος της Qman, που θαρρώ θα πρέπει να υπάρχει, δεν λειτούργησε σωστά. Σαράντα χρόνια φούρναρης είμαι, έκανα τα δικά μου και κάλυψα την αστοχία. Διότι τρέχα γύρευε πώς θα μπορούσε να καλυφθεί μία τέτοια, ευτελέστατης αξίας, έλλειψη σε ένα  προϊόν που ταξίδεψε στα μέρη μας από την Ασία.


Παρουσιάστηκε επίσης το φαινόμενο ένας σχηματισμός, πέντε κομματιών, που κούμπωνε πάνω στο σώμα του κινητήρα να είναι κοντός και να μην κουμπώνει σωστά στα, δύο, σημεία που έπρεπε. Πρόσθεσα ένα κατάλληλο κομμάτι και έλυσα, και αυτό, το πρόβλημα. Δυσκολία υπήρξε επίσης και στην τοποθέτηση του κινητήρα στη βάση του, Μπορεί, αυτή τη φορά, να μη χρειάστηκα τη βοήθεια του γιού μου, αλλά ο κινητήρας αποδείχτηκε μία εύθραυστή κατασκευή.


Στην πρώτη προσπάθεια τοποθέτησης του κινητήρα στη βάση του αυτός μισοδιαλύθηκε  και χρειάστηκε μερική αποσυναρμολόγηση / επανασυναρμολόγησή του για να φέρω το πράγμα σε λογαριασμό. Και εδώ η καταπακτή, που αποκαλύπτει ένα μέρος του αεριοστρόβιλου στο εσωτερικό του κινητήρα, δεν είναι ιδιαίτερα σταθερή και λειτουργική.




Όπως και να έχει πρόκειται για μία ιδιαίτερη και εντυπωσιακή κατασκευή και μάλιστα από τις πλέον πολύπλοκες, από αυτές που έχω συναρμολογήσει. Πραγματικά απόλαυσα τη συναρμολόγηση κι ας δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ και να καλοκουμπώσω το όλον. Από περιέργεια, και με τη βοήθεια του Excel, υπολόγισα, από το φυλλάδιο οδηγιών, το πλήθος των κομματιών που συναπαρτίζουν τον κινητήρα και το βρήκα στο 784. Συνεπώς το αεροσκάφος, και τη βάση του, απαρτίζουν 1748 – 784 = 964 κομμάτια.




Όσον αφορά τις διαστάσεις του κινητήρα δεν μπόρεσα να βρω κάτι σχετικό στο διαδίκτυο. Με μία, πρόχειρη δική μου μέτρηση αυτές είναι, περίπου, 25Χ9Χ17 (ΜΧΠΧΥ) κυβικά εκατοστόμετρα, με το ύψος να αντιπροσωπεύει τον σχηματισμό κινητήρα / βάσης. Το βάρος του σχηματισμού, πάντα κατά την κουζίνας ζυγαριά μου, μετρήθηκε στα 478 γραμμάρια.




Εκείνο πάντως που με δυσκόλεψε αρκετά και παρατεταμένα ήταν το ότι ενώ έψαξα μετά μανίας και προσεκτικά να βρω, στο άγιο διαδίκτυο, τις οδηγίες συναρμολόγησης σε ηλεκτρονική μορφή δεν τα κατάφερα. Αναγκάστηκα λοιπόν να χρησιμοποιήσω το, πολυτελές, ομολογώ, φυλλάδιο οδηγιών, διαστάσεων 28,5Χ22 τετραγωνικών εκατοστών, και έτσι να περιορίσω σημαντικά τον χώρο συναρμολόγησης στην επιφάνεια του γραφείου της Τ47.


Η YOOBB πάντως μου έκανε και ένα δωράκι. Μία κίτρινη φούντα, που βρισκόταν μέσα στη ζελατίνα που κάλυπτε το φυλλάδιο οδηγιών. Κάποια απομίμηση μεταξιού, αν σωστά κατάλαβα.









Α! Λίγο έλλειψε να το ξεχάσω. Αεροσκάφος και κινητήρας συνοδεύονται από τρεις χαριτωμένες φιγούρες οι δύο από τις οποίες οπλοφορούν. Η στολή του πιλότου πάντως, αν πιλότος είναι αυτός με το πηλήκιο, μοιάζει, ατυχώς, να έχει ξεθωριάσει κομμάτι (κι ας μην κάτι τέτοιο διακρίνεται στη φωτογραφία που ακολουθεί).


Ακόμα μία εγγραφή για φανατικούς, πολύ φοβάμαι, έφτασε στο τέλος της και δεν μένει παρά να σας ευχηθώ, ακόμα μία φορά:

Υγεία και Τύχη!

Και, ως συνήθως, ένα κλικ μακριά, Squeeze και "Labelled With Love":



24/02/2022

2 σχόλια:

  1. Αεροναυπηγός Αείποτε! Εντάξει, η αναπαράσταση του κινητήρα με έχει αφήσει άφωνο έτσι; Εκπληκτικό! Παραμένω πάντα θεατής στο έργο σου φίλε μου. Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή