Κυριακή 1 Μαρτίου 2020

1273. Αυτό, εγώ και το άλλο


Το έχω ξαναγράψει. Ο Μάρτιος είναι ο μήνας των γενεθλίων. Οι τακτικοί αναγνώστες του παρόντος, αν υποτεθεί ότι υπάρχουν ακόμα κάποιοι πιστοί, γνωρίζουν. Για τους άλλους, παροδικούς, περιστασιακούς ή και κατά τύχη επισκέπτες, θα επαναλάβω τις ημερομηνίες: Τρίτη, 1 Μαρτίου 2005, Τετάρτη, 2 Μαρτίου 1955 και Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2008. Αυτό, εγώ και το άλλο. Γενέθλια!

Αυτό: «αείποτε», το παρόν ημερολόγιο, εγώ: εγώ!, το άλλο: το άλλο (μου) e-ημερολόγιο, το «ολίγιστος». Ηλικίες; Δεκαπέντε, εξήντα πέντε και δώδεκα χρονών, ζωή να έχουμε! Μικρά κατορθώματα θα έλεγα. Πολλοί δεν τα κατάφεραν να κλείσουν τα εξήντα πέντε, επί της γης, έτη. Από την άλλη το να διατηρείς, όχι ένα αλλά δύο ημερολόγια στο διαδίκτυο, για περισσότερο από μία δεκαετία, και μάλιστα με τακτική παρουσία, δεν νομίζω ότι είναι και από τα εύκολα. Χρειάζεται μια τρέλα, θα έλεγα, και, όπως αποδεικνύεται, την έχω!

Από την πρώτη στιγμή που πληροφορήθηκα την ύπαρξη των ηλεκτρονικών ημερολογίων ή ιστολογίων (Blog, στα Αγγλικά) αισθάνθηκα ότι μου δινόταν η δυνατότητα να αποκτήσω ένα βήμα για να δημοσιοποιήσω κείμενα και σκέψεις μου. Ήταν κάτι που το ήθελα. Εκμεταλλεύτηκα, λοιπόν, την ευκαιρία. Δημιούργησα δύο τέτοια ημερολόγια.

Το πρώτο ήταν το «αείποτε». Το δεύτερο, ο «ολίγιστος», ακολούθησε τρία χρόνια μετά. Ο «ολίγιστος» δημιουργήθηκε από την ανάγκη να δημοσιοποιήσω μικρά, έως πολύ μικρά, κείμενα και επιγραμματικές σκέψεις μου και να εκφράσω τη συγκίνησή μου, κυρίως για ένα συγκεκριμένο άτομο. Να δημοσιοποιήσω, δίχως την ταυτότητα του «αείποτε» να με ακολουθεί και να προκαλεί συνειρμούς σε όποιους ήδη με είχαν συνδέσει με  αυτό.

Για το δεύτερο ημερολόγιο θα προτιμούσα τον τίτλο «ούτις» («κανένας», η απάντηση που έδωσε ο Οδυσσέας στον Πολύφημο) αλλά, δυστυχώς, κάποιος άλλος με είχε προλάβει. Συμβιβάστηκα, με βιάση ίσως, με το «ολίγιστος» και ας μην αυτό ανταποκρινόταν στις προθέσεις ή και την πραγματικότητά μου. Με τον καιρό, οι λόγοι που με οδήγησαν στη διαφοροποίηση του «ολίγιστου», από το «αείποτε», έπαψαν να υφίστανται και υπήρξαν αναφορές του ενός ημερολογίου στο άλλο.

Ένα κομβικό σημείο για το δεύτερο ημερολογίου υπήρξε η δημιουργία και ανάρτηση εγγραφών σε μορφή εικονοκειμένων (για τα οποία «μίλησα» στον «αείποτε»: εδώ). Η ιδέα, πάντως, να λέω όσο το δυνατόν λιγότερα για να πω όσο το δυνατόν περισσότερα («Μη εν πολλοίς ολίγα λέγε αλλ’ εν ολίγοις πολλά», Πυθαγόρας) εξακολουθεί να με γοητεύει και να με κάνει να προσπαθώ για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό, ίσως και να δικαιολογεί και την ύπαρξη, αλλά και τον τίτλο, του «ολίγιστου».

Δύο ημερολόγια, λοιπόν, μιας κάποιας σεβαστής ηλικίας. Και από αναγνωσιμότητα; Λίγα πράγματα, θα έλεγα. Ένα πολλαπλάσιο, του ήδη  υπάρχοντος, αναγνωστών πλήθους θα με, σαφώς, κολάκευε και είναι, νομίμως θαρρώ, επιθυμητό. Από την άλλη, τι σημασία έχει κάτι τέτοιο στους δύσκολους καιρούς μας; Ούτε για Δήμαρχος πάω ούτε  για Βουλευτής! Είμαι εδώ, στην Τ47 και γράφω και αναρτώ για να απαλύνω το πέρασμα του χρόνου. Για να μοιραστώ,  αν γίνεται, τη συγκίνησή μου ή, σε κάποιες περιπτώσεις, να πληροφορήσω και να ενημερώσω.

Είμαι εξαιρετικά ευχαριστημένος που, πλέον, και στα δύο ημερολόγια, υπάρχει ένα σημαντικό σώμα κειμένων, και όχι μόνο, το οποίο επιτρέπει τη διαμόρφωση συγκεκριμένης εικόνας για τα όσα με αγγίζουν, με συγκινούν και με εμπνέουν. Για την πορεία και τις, μικρές ομολογώ, εμπειρίες μου. Ελπίζω να συνεχίσω να εμπλουτίζω αυτό το σώμα και να μοιράζομαι με όσους, σκόπιμα ή τυχαία, επισκέπτονται τις σελίδες μου αυτές.

Υπήρξε μια εποχή που προσπαθούσα να «διαφημίσω», κυρίως το «αείποτε», στο Facebook. Σταμάτησα να το κάνω, τουλάχιστον συστηματικά. Είχα πέσει, το ομολογώ, στην παγίδα των “Like”. Πλήρης απογοήτευση. Εγγραφές που, ο αφελής εγώ, τις είχα περί πολλού πάτωσαν! Ενάμιση “Like” και πολύ τους ήταν! Αισθανόμουν, στις περιπτώσεις αυτές, σαν ζημιωμένος μπακάλης. Προφανώς δεν έχω το πρόσωπο, τη χάρη και την τσαχπινιά, που απαιτεί το Facebook, για να είμαι αρεστός. Εγκατέλειψα την προσπάθεια.

Θα κλείσω παραθέτοντας τις πρώτες εγγραφές, όλες την ίδια μέρα, στο «αείποτε» και την πρώτη εγγραφή στον «ολίγιστο» και με αυτή τη σειρά:

αείποτε:

0001. Περί Ευτυχίας [ΝΚ]


Η ευτυχία είναι φθίνουσα συνάρτηση του χρόνου, ενίοτε δε και φτύνουσα!
ΡΗΤΑ

Τρίτη, Μάρτιος 01, 2005


0002. Απόλυτοι [ΝΚ]


Σε ένα πράγμα πρέπει να είμαστε απόλυτοι.
Στο να μην είμαστε απόλυτοι!
ΡΗΤΑ

Τρίτη, Μάρτιος 01, 2005


0003. Η Τελευταία ... [ΝΚ]


Η τελευταία φορά υπάρχει!
Όσο πιο γρήγορα, λοιπόν, το
αντιληφθούμε και το αποφασίσουμε τόσο
το καλύτερο για εμάς.
ΡΗΤΑ

Τρίτη, Μάρτιος 01, 2005


0004. Περί των σκέψεων [ΝΚ]


Το μόνο πράγμα που μπορεί κανείς
να εξαντλήσει με την σκέψη είναι
ο ... εαυτός του!
ΡΗΤΑ

ολίγιστος:

Πέμπτη, 6 Μάρτιος 2008


Στο Δρόμο


Ένας δρόμος μας χώριζε και τα φανάρια στο κόκκινο. Σε είδα, με είδες. Πράσινο και ξεκινήσαμε. "Θα της μπουμπουνίσω μια Καλημέρα κάτσε καλά!" σκεφτόμουνα. Έστριψες τα μούτρα σου. "Χέστηκα" σκέφτηκα και προσπέρασα. Μου έμεινε ο μύτος σου που μοιάζει να μεγάλωσε. Μαγκιά σου!

Ούτις 9:05 πμ

Να είσαστε όλοι Καλά,
Καλό Μάρτιο και
Καλή Σαρακοστή!

Ένα κλικ μακριά Rod Stewart, Royal Philharmonic Orchestra και Sailingαπό το τελευταίο άλμπουμ του πρώτου You’re In My Heart:



01/03/2020

6 σχόλια:

  1. Δεν θυμόμουν πως ο αείποτε από τον ολίγιστο είχαν 3 χρόνια διαφορά. Θα έβαζα στοίχημα πως το διάστημα είναι περισσότερο ανάμεσα τους Νίκο.
    Σε θυμάμαι από την αρχή, πάντα με μία σοβαρότητα οι αναρτήσεις σου!
    Τον ολίγιστο ομολογώ τον αγάπησα λίγο περισσότερο, έτσι συνοπτικός κι ευαίσθητος μου ταίριαζε νομίζω πιο πολύ.
    Ο αείποτε με την τρυφερότητα του και τις απίστευτα λεπτομερειακές καταγραφές.

    Το facebook, το γνωρίζουμε πια δεν είναι για μας. Θέλει να ελκύεις το πλήθος, θέλει ας πούμε ''ρητορική''. Μπλα μπλα καθημερινό, έξυπνο, γρήγορο, με χιούμορ, αναρτήσεις του δευτερόλεπτου. Συνήθως δεν ακολουθούν οι ''φίλοι'' τέτοιους συνδέσμους, αλλά κι αν συμβεί αυτό πώς να το γνωρίζεις; Δεν σχολιάζουν στα blogs οι περισσότεροι οπότε τζάμπα κόπος :)

    Αλληλεπίδραση στα blogs νομίζω μόνο με άλλα blogs, τα γνωστά!

    6 Μαρτίου έχω κι εγώ γενέθλια ίσως για αυτό ταιριάζουμε τόσο με τον ολίγιστο :)
    Να σας χαιρόμαστε λοιπόν και τους τρεις.
    Να σας χαιρόμαστε και να σας απολαμβάνουμε και να σας διαβάζουμε.

    Χρόνια πολλά, όπως τα επιθυμεί η ψυχούλα σας ----<---@

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Στέλλα,

      Μάρτιος: ο μήνας των γενεθλίων και με αποδείξεις!

      Ελεύθερα τα blog, το Facebook και όλα τα σχετικά. Ελεύθερη και η βούλησή μας. Διαλέγουμε και παίρνουμε!

      Ευχαριστώ πολύ για τις τριπλές ευχές σου!

      Καλό ξημέρωμα,
      Καλή Εβδομάδα (+ τα άλλα όλα!) :)

      Διαγραφή
  2. Πραγματικά δεν γνώριζα την ηλικιακή σας κατανομή! Ούτε τη σκοπιμότητα των λόγων σας! Την οποία εν μέρει μας εξηγείτε... Οφείλω να παραδεχτώ ότι ο Ολίγιστος, σαν blog, είναι "το αγαπημένο" πράγματι λόγω των σύντομων, εύπεπτων, to the point ελληνιστί, αξιοθαύμαστων αναρτήσεων σας! Αλλά να που μερικές φορές, όπως τώρα, χρειαζόμαστε το κείμενο πιο εκτενές για να μάθουμε κάτι το παραπάνω για συμβάντα άξια λόγου. Σε κάθε περίπτωση, έτη πολλά κ καλά κ δημιουργικά, και γενικώς ότι σας αρέσει να το πράττετε στον υπέρτατο βαθμό! Σας χαιρετώ από μακριά …(επαφές στενές πλέον αποφεύγονται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,

      Το κάθε ημερολόγιο έχει τη χάρη του, θα έλεγα. Ο ολίγιστος, με νοοτροπία Video Clip, όντως μοιάζει ευκολότερα προσβάσιμος. Είναι; Δεν πάντα σίγουρο είναι μιας, και αυτός, έχει τις σκοτεινές γωνίες του. Το μόνο σίγουρο ότι η εποχή των bloggers έχει περάσει και όσοι συνεχίζουμε ας προσέχαμε!

      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και, βεβαίως, θερμώς αντεύχομαι για ό,τι Καλό!

      Καλή συνέχεια! :)

      Διαγραφή
  3. Υ.γ. Φωτογραφικά ήσασταν γλυκύτατο μωρό(παρελθόν, για να μην παρεξηγηθώ)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήμανε, με τις φουφούλες μου κατά τη μόδα της εποχής. Το "μωρό", βεβαίως και το απώλεσα αλλά το "γλυκύτατος" επιτρέψτε μου να το ακόμα διεκδικώ! :)

      Διαγραφή