Δευτέρα 8 Ιουλίου 2024

1533. «Αξέχαστα Αυτοκίνητα». Εκατόν δέκα (110) τεύχη / μοντέλα


Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2020, κατεβαίνω με τα παιδιά μου στο κέντρο της Γλυφάδας, για να γευματίσουμε στο αγαπημένο μας “Pasta Viva”. Οδεύοντας προς τον προορισμό μας, και σε ένα περίπτερο -επί της Αγγέλου Μεταξά-  το βλέπω. Είναι το πρώτο τεύχος της σειράς «Αξέχαστα Αυτοκίνητα», της Hachette. Στο εξώφυλλο του εικονίζεται ένα γκριζογάλανο Opel Kadett B, του 1965, με φόντο τον Παρθενώνα. Τιμή «γνωριμίας» στα δύο (2) ευρώ. Βεβαίως και ευθύς αγόρασα το τεύχος.



Το, δωδεκασέλιδο, τεύχος ήταν το πρόσχημα. Εκείνο που είχε σημασία ήταν το εσώκλειστο, στη νάιλον συσκευασία του τεύχους, Die Cast στατικό μοντέλο του Kadett, σε κλίμακα 1:43. Ξεκίνησα λοιπόν. Το πρώτο τεύχος έφερε το δεύτερο, και ένα Citroen Namco-Pony, με κόστος 5,99 €, αυτό το τρίτο και ούτω καθεξής (και ολογράφως). Στην εν λόγω σειρά περιλαμβανόντουσαν ενενήντα τεύχη / μοντέλα, στη συνέχεια απλά: «τεύχη», και ο προγραμματισμός ήταν να κυκλοφορεί καινούργιο τεύχος κάθε δεύτερη Παρασκευή.
 
Από το τρίτο τεύχος, μέχρι και το όγδοο, το ανά τεύχος κόστος ήταν στα 8,99 €. Στη συνέχεια υπήρξε μια αύξηση ύψους ενός € και η νέα τιμή, των 9,99 €, παρέμεινε σταθερή μέχρι τέλους -κάτι που πιστώνεται στον εκδότη μιας και η σειρά αυτή εμφανιζόταν στα σημεία πώλησης επί σειρά ετών. Το κόστος, λαμβανομένης υπόψη της ποιότητας του προϊόντος, ήταν λογικό.






 












Κάποια στιγμή, κι ενώ πλησίαζε η ολοκλήρωση της σειράς, ο εκδότης μας πληροφόρησε πως, λόγω της επιτυχίας της, θα κυκλοφορούσαν τριάντα (30) επιπλέον τεύχη -πάντα στην τιμή των 9,99 € ανά τεύχος. Συνέχισα, λοιπόν, να αγοράζω τα τεύχη της σειράς και να αποθηκεύω τα μοντέλα σε χαρτόκουτα, στο υπόγειο της Τ47.

 
Που και που φωτογράφιζα κάποια από τα μοντέλα της σειράς. Χάρηκα ιδιαιτέρως για το τεύχος με αύξοντα αριθμό είκοσι πέντε (25), που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2020 , και στο οποίο  υπήρχε ένα λευκό Ford Escort GL, του 1982. Ο λόγος; Το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν  ένα  Ford Escort GL, χρώματος “Jade Green” (νεφρίτης),  το οποίο απέκτησα  τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου  1985.

 
Η κυκλοφορία της σειράς αυτής συνέπεσε με την πανδημία, του κοροναϊού, και έτσι κάποιες καθυστερήσεις στην κυκλοφορία των τευχών ήταν αναπόφευκτες (τα μοντέλα κατασκευαζόντουσαν στη Μαλαισία, στην Κίνα και, γενικά, στην Ασία). Ένας άλλος παράγοντας, που αρκετές φορές με δυσκόλεψε, ήταν το στραπατσάρισμα των τευχών μέχρι να φτάσουν στα σημεία πώλησης. Αρκετές φορές αναγκάστηκα να επισκεφθώ δύο ή και τρία σημεία πώλησης προκειμένου να βρω το λιγότερο στραπατσαρισμένο τεύχος.




 













Η σειρά ολοκληρώθηκε με το εκατοστό δέκατο τεύχος, όπως προκύπτει και από τα όσα μέχρι τώρα διαβάσατε.  Τα τεύχη αυτά τα τοποθέτησα σε δύο κλασέρ που σε δύο χρονικές στιγμές κυκλοφόρησαν ειδικά για το σκοπό αυτό. Ατυχώς τα δύο κλασέρ δεν έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος -κάτι σύνηθες, ωστόσο, για τους   Έλληνες λεβεντοεκδότες που εμένα με εκνευρίζει σε απίστευτο βαθμό.





 













Στη σειρά περιλαμβάνονται μοντέλα που καλύπτουν μία χρονική περίοδο πενήντα πέντε (55) ετών. Από το 1947 (Desoto Deluxe) μέχρι και το 2001 (Renault Twingo). Από τα πενήντα πέντε πιο πάνω έτη υπάρχουν μοντέλα για τα σαράντα από αυτά. Το έτος 1983 εκπροσωπείται από επτά (7) μοντέλα ενώ έντεκα (11) έτη εκπροσωπούνται από ένα και μόνο μοντέλο.

 
Το συνολικό κόστος της σειράς ανέρχεται σε: 2 + 5,99 + 6Χ8,99 + 102Χ9,99=1.080,91 €. Το τελευταίο τεύχος κυκλοφόρησε την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024. Με δεδομένο πως το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε την Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου του 2020 η σειρά ολοκληρώθηκε σε τέσσερα έτη, τέσσερεις μήνες και είκοσι οκτώ ημέρες. Λοιπόν, χαρά στο κουράγιο, εμένα και των ομοίων μου, να κυνηγάμε τα τεύχη της σειράς προκειμένου να την ολοκληρώσουμε!

 
Ακολουθεί ένας πίνακας με τα μοντέλα της σειράς ταξινομημένα κατά μάρκα και μοντέλο με τον αριθμό του τεύχους να εμφανίζεται στη στήλη «Α/Α» (Αύξων Αριθμός). Το χρώμα του μοντέλου, στα Αγγλικά (;!), είναι κατά δική μου εκτίμηση. Να σημειωθεί πως τα απλά χρώματα, όπως π.χ. «κόκκινο», τα πετυχαίνω αμέσως. Για τα σύνθετα χρώματα κρατείστε, παρακαλώ, επιφυλάξεις. Δεν είναι το δυνατό μου σημείο.

 
Στη συνέχεια ένας διπλός πίνακας σχετικός με τη μάρκα και το πλήθος των μοντέλων. Στην πρώτη θέση η Ιταλική Fiat, με δεκαέξι μοντέλα.

 
Θα κλείσουμε με ένα διπλό, και πάλι πίνακα, σχετικό με το έτος και το πλήθος των μοντέλων. Στην πρώτη θέση το έτος 1983 με επτά (7) μοντέλα, όπως ήδη γράψαμε.


 
Να είσαστε Καλά,
(Και) Να, κι εσείς, συλλέγετε!


Ένα κλικ μακριά  η Ιταλίδα χορεύτρια, τραγουδίστρια και τραγουδοποιός In-Grid στη σύνθεσή της “Tu Es Foutu” [2001]:


08/07/2024

2 σχόλια:

  1. Λοιπόν, ξέρεις Νίκο ότι με κάτι τέτοιες συλλογές σε αυτοκίνητα, κάνω σαν παιδί. Κυριολεκτώ τώρα. Δεν τα θέλω ακίνητα σε πλαστικά κουτάκια. Τα ήθελα ελεύθερα να μπορώ να τα κινήσω πάνω στην επιφάνεια ενός γραφείου. Να ζήσω μαζί τους αναμνήσεις και στιγμές. Όπως έκανα εκείνα τα χρόνια με τα Match box, από τα οποία έχω πολλά ακόμα σαν ενθύμιο.
    Λατρεύω αυτές τις συλλογές αλλά ρε γμτ, λίγο πιο προσιτή τιμή. Εκεί στα 5 άντε 6 €.
    Άραγε θα κυκλοφορήσει ξανά;
    Καλησπέρα φίλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη,
      Όπως και να έχει τα χόμπι σώζουν!
      Να είσαι Καλά!

      Διαγραφή