Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

1490. «Αθηναϊκόν», επί της Θεμιστοκλέους, και «Πρωτοπορία», επί της Γραβιάς.

 

Εχθές. Εκτός Τ47: 12:20 - 18:10. «Αθηναϊκόν». Ραντεβού,  με τον Μάνο, στις 13:30. Πήγα στις 13:25. Έριξα μια ματιά. Δεν τον είδα. Κάθισα. Περίμενα. Στις 13:40 σκέφτηκα να του τηλεφωνήσω. Με πρόλαβε. Μου τηλεφώνησε εκείνος. Είχε έρθει στις 13:20. Καθόταν με πλάτη προς την είσοδο. Επί τόσα λεπτά ο ένας περίμενε τον άλλο. Χαριτωμένο, ίσως. Καθίσαμε. Φάγαμε. Ήπιαμε. Τα είπαμε. Να είναι Καλά!


Ακολούθησε προγραμματισμένη επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο «Πρωτοπορία». Στο πορτοφόλι μου ένας κατάλογος βιβλίων που επιθυμούσα να αγοράσω. Το πλήθος τους: δέκα. Τα εξής:

  1. «Οι Διαβόλισσες», Boileau Pierre, «Άγρα», 2018, 10,80 €
  2. «Ο Μοιρολάτρης Ζακ και οΑφέντης Του», Ντενί Ντιτερό, «Τόπος», 14,90 €
  3. «Το Μαθηματικό Σύμπαν» William Dunhum, “Εφαλτήριο”, 18 €
  4. «Η Πρόποση», Fabrice Caro, «Ίκαρος», 14,40 €
  5. «Πάπισσα Ιωάννα», Εμμανουήλ Ροΐδης, Gutenberg, 28,80 €
  6. «Είκοσι τρία εγκλήματα στον Χολαργό», Διάφοροι, Κύφαντας
  7. «Άκου Το Λιοντάρι», Σώτη Τριανταφύλλου, Πατάκης, 15,93 €
  8. «Οι Ελληνικοί Μύθοι Ένας Ολοκληρωμένος Οδηγός», Buxton Richard, 16,75 €
  9. «Τα Μυστικά της Συγγραφής», Σόλων Παπαγεωργίου
  10. «Γίνεται Παρεξήγηση Και Δίνουν την Εξήγηση», Φώτης Απέργης
Κατέβηκα στο υπόγειο. Εκεί βρήκα βιβλία τρία. Ένα από τον, πιο πάνω, κατάλογο και δύο εκτός. Για το βιβλίο του καταλόγου είχα διαβάσει ένα σχετικό άρθρο στο φύλο της «Καθημερινής», της Κυριακής, 15 Οκτωβρίου 2023. Τα άλλα δύο ήταν τομίδια του αγαπητού μου Fredrick Backman (το έργο «Μπιέρνσταντ» του οποίου διάβασα πρόσφατα και πολύ μου άρεσε).






















Συνέχισα με το ισόγειο. Εκεί πρόσθεσα δύο ακόμα βιβλία. Ένα του καταλόγου και ένα που κυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα. Σε αυτό παρακινήθηκα από τα ονόματα του συγγραφέα, του εκδότη και του μεταφραστή. Ευχάριστη έκπληξη το ότι μέσα στο βιβλίο υπήρχε ένας σελιδοδείκτης, στον οποίο αναγραφόντουσαν τα τρία, πιο πάνω, ονόματα και ο τίτλος του βιβλίου (βεβαίως). 





























Ακολούθησε το πατάρι. Σε αυτό πρόσθεσα ένα ακόμα βιβλίο του καταλόγου. Και γι’ αυτό είχα διαβάσει σχετικό άρθρο στο πιο πάνω φύλλο της «Καθημερινής».


Όταν βγήκα από το βιβλιοπωλείο ο τραπεζικός μου λογαριασμός είχε μειωθεί κατά εξήντα τέσσερα ευρώ και ενενήντα οκτώ λεπτά (64,98 €).


Εκείνο που καθόλου δεν μου αρέσει είναι οι πλαστικές σακούλες που χρησιμοποιεί το εν λόγω βιβλιοπωλείο. Τις βρίσκω εντελώς ακατάλληλες μιας και τα, εντός τους, βιβλία εύκολα μπορούν να τραυματιστούν. Αντιθέτως, θεωρώ πως θα ήταν εξαιρετικές για είδη μπακαλικής.


Επιτρέψτε μου, κλείνοντας, να παραλλάξω το γνωστό στίχο και να παραδεχτώ πως, στην περίπτωσή μου, ισχύει το:
 
Για τα βιβλία, όσα κι αν δίνεις είναι λίγα!
 
Να είσαστε Καλά!
 
Ένα κλικ μακριά η μπάντα των Pretenders στο “Brass In Pocket”, σύνθεση των Chrissie Hynde και James Honeyman-Scott:



20/10/2023

2 σχόλια:

  1. Ξέρεις ότι μοιραζόμαστε τον ίδιο ...έρωτα για τα βιβλία! Ξέρεις, φίλε μου, ότι σέβομαι απόλυτα την αγάπη σου για το είδος. Και με απογειώνει ο τρόπος, που παρουσιάζεις το θέμα. Κάτι σαν ιεροτελεστία αγοράς και περιήγησης.
    Το απολαμβάνω Αείποτε. Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή