Σάββατο 11 Μαΐου 2019

1223. Η Ομορφιά Των Γονιών Μας



Καταπιάστηκα, τις μέρες αυτές, να βάλλω, όπως πλέον αποδεικνύεται, τάξη στο χάος! Συγκεκριμένα: να οριστικοποιήσω το σύνολο των προσωπικών και οικογενειακών φωτογραφιών που έχω στην κατοχή μου. Σε πρώτη φάση όσων φωτογραφιών έχω σκανάρει και όσων έχω τραβήξει με τις, κατά καιρούς, φωτογραφικές μηχανές μου, πλην αυτών των φωτογραφικών μηχανών των κινητών και της IXUS 285 250 οι οποίες θα ακολουθήσουν.




Το πλήθος των φωτογραφιών της πρώτης αυτής φάσης προσεγγίζει τις 24.000. Σκανάρω φωτογραφίες από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και έχω στην κατοχή μου φωτογραφίες από τις αρχές ακόμα του εικοστού αιώνα. Έχω σκανάρει το σύνολο, ή σχεδόν όπως διαπίστωσα, των εκτυπωμένων φωτογραφιών που έχω, ή είχα, στην κατοχή μου.




Όταν ξεκίνησα είχα την αίσθηση ότι, λίγο ως πολύ, την περισσότερη δουλειά την είχα ήδη, σταδιακά, κάνει. Οι φωτογραφίες ήταν ταξινομημένες κατ’ έτος, ή δεκαετία, και ονοματοδοτημένες. Στο «όνομα» κάθε φωτογραφίας περιλαμβανόταν: ημερομηνία, τόπος, εμφανιζόμενα πρόσωπα (από αριστερά προς τα δεξιά).




Διαπίστωσα ότι είχα κάνει λάθος! Τα περισσότερα, ας τα πούμε, προβλήματα εμφανίστηκαν με τις σκαναρισμένες φωτογραφίες που ανήκαν στους γονείς μου. Φωτογραφίες που είχα τοποθετήσει σε δύο φακέλους με ονομασίες «1900 – 1940’S» και «1950’S». Για αρκετές από αυτές είχα πολλαπλές σαρώσεις ή / και «επεξεργασμένες» εκδόσεις τους. Έπρεπε, λοιπόν, να βρω και να κρατήσω την καλύτερη, σε κάθε τέτοια περίπτωση, φωτογραφία. Το ίδιο σε μικρότερη κλίμακα συνέβαινε και με τις φωτογραφίες των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Γενικά όπου δεν υπάρχει σημειωμένη ημερομηνία, υπάρχει πρόβλημα. Αναγκάστηκα, λοιπόν, να δημιουργήσω φακέλους και για τις δύο αυτές δεκαετίες.



Για κάποιες από τις φωτογραφίες, μέχρι και την δεκαετία του 1950, σκέφτηκα να σκανάρω και την πίσω όψη τους, αν σε αυτήν υπήρχαν αφιερώσεις ή ημερομηνίες, γραμμένες από τους γονείς μου. Έπρεπε, λοιπόν, και να σκανάρω και να συνδέσω φωτογραφία και κείμενο. Για το σκανάρισμα χρησιμοποίησα τον Scanner «HP Photosmart c5180 All In One» ο οποίος, πιστέψτε με, δεν είναι και ότι το πιο εύχρηστο.


Να σημειώσω ότι υπήρχε και μία συλλογή επτακοσίων (700) περίπου φωτογραφιών οι οποίες δεν είχαν κατανεμηθεί στα έτη ή τις δεκαετίες που ανήκαν. Άλλος καημός αυτός! Κάποιες από αυτές υπήρχαν ήδη «στα έτη», κάποιες όχι. Πώς να βρεις στις 24.000 φωτογραφίες τις διπλές και τις, ίσως, τριπλές; To «ThumbsPlus 7», πρόγραμμα επεξεργασίας και ταξινόμησης εικόνων, να είναι καλά! Χρησιμοποίησα την δυνατότητά του να βρίσκει όμοιες φωτογραφίες (σε μία κλίμακα ομοιότητας από 0 έως 200) και, βγάζοντας τα μάτια μου βεβαίως, έβγαλα άκρη!


Στη συνέχεια έπρεπε να ασχοληθώ με την ονομασία της κάθε φωτογραφίας και την πληροφορία που αυτή μεταφέρει. Πληροφορία η οποία, αν πρόκειται να την εκμεταλλευτεί κανείς σε αναζητήσεις, θα πρέπει να είναι «δομημένη». Πέρα από την χρήση κάποιων δεδομένων συντμήσεων, όπως π.χ. Τ47, Α29, Βα, θα πρέπει να υπάρχει συνέπεια στην ονοματοδοσία.


Δεν γίνεται, με την πιο πάνω λογική, σε κάποιες φωτογραφίες η τοποθεσία να αναφέρεται π.χ. σαν «Νέο Καρλόβασι» και σε κάποιες άλλες σαν «Σάμος Νέο Καρλόβασι». Ή κάποια πρόσωπα να εμφανίζονται με διαφορετικό όνομα π.χ. «Νίκος» και «Νικόλας» ή «Στέλιος» και «Στυλιανός». Εύκολα να το πεις, δύσκολο να το επιτύχεις! Βγάζω και πάλι τα μάτια μου! Βρίσκω, προσθέτω, αφαιρώ, διορθώνω.


Φωτογραφίες της ίδιας ημερομηνίας  και με το ίδιο θέμα θα πρέπει προφανώς να αποτελούν μία διαδοχική σειρά. Αυτό, κυρίως για τις σκαναρισμένες φωτογραφίες μιας και με τις ψηφιακές η σειρά ορίζεται με ακρίβεια εκατοστού του δευτερολέπτου. Καινούργιο στράβωμα, λοιπόν, για να αποκτήσει η κάθε φωτογραφία το 01, 02, 03 της!


Κοιτώντας τις φωτογραφίες διαπίστωσα ότι δεν είναι όλες σκαναρισμένες όσο καλά θα ήθελα. Ώστε, λοιπόν τι πράττουμε; Ξανασκανάρουμε ή ότι έχουμε καλώς το έχουμε; Θα πρέπει εδώ να σημειώσω ότι το μέγιστο πλήθος θετικών και αρνητικών φωτογραφιών, αδρά για την χρονική περίοδο 1982 – 2012, έχει μείνει στην Α29.


Να σημειώσω, επίσης, ότι με την τελειομανία που με δέρνει έχω αφιερώσει, κυριολεκτικά, εκατοντάδες ώρες για να διορθώσω, όσο και όπως μπορούσα, ατέλειες και φθορές σε φωτογραφίες και μάλιστα σε επίπεδο εικονοστοιχείου  (pixel)! Το να ξεκινήσω απ’ αρχής, έστω και για λίγες δεκάδες φωτογραφίες, με τρομάζει!


Υπάρχει, βεβαίως, το ερώτημα: Γιατί κάνω κάτι τέτοιο; Γιατί ξοδεύω έτσι τον χρόνο μου και κουράζω τα μάτια μου; Για ποιο λόγο; Η απάντηση είναι, ως συνήθως, απλή! Για λόγους «κατασκευής μου»! Έτσι είναι ο χαρακτήρας μου, έτσι είμαι εγώ. Μου αρέσει να έτσι ασχολούμαι, να ταξινομώ, να σώζω!



Μου αρκεί που έχω τη δυνατότητα της εύκολης αναδρομής στο σύνολο των φωτογραφιών μου. Που μπορώ με μιας να εντοπίσω ανθρώπους και τόπους. Να βρω και να αναθυμηθώ. Πράγματα για τα οποία είμαι πρόθυμος να πληρώσω με κόπο και χρόνο. Το πράττω!


Οι Η/Υ υπολογιστές είναι άτιμα μηχανήματα. Τα μέσα ηλεκτρονικής αποθήκευσης, ομοίως! Σήμερα έχεις τον σκληρό δίσκο, αύριο όχι! Ομοίως για USB, εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, CD, DVD και άλλο ό,τι θέλετε. Από πολλές απόψεις το τυπωμένο χαρτί, της φωτογραφίας, είναι ασφαλέστερο (αν και αυτό ξεθωριάζει). Αφήστε που μπορεί να έρθει μια ωραία στιγμή που ένα «jpg» ή ένα «tif» και τα άλλα σχετικά μπορεί να μη σημαίνουν τίποτα για έναν Η/Υ!


Κρατάω, λοιπόν τέσσερα και πέντε αντίγραφα ασφαλείας, όπως τα ονοματίζω, και πάλι σίγουρος δεν είμαι. Μπορεί να ξυπνήσω ένα πρωί και να μην έχω τίποτα από τα πιο πάνω! Και ναι! Θα το πω το τούρκικο: Χαλάλι!


Καλό Σαββατοκύριακο!

Ένα κλικ μακριά Al Green και “Let’s Stay Together”:



11/05/2019

2 σχόλια:

  1. Σε ζηλεύω για την υπομονή σου!
    Τώρα θα μου πεις, είναι κάτι που σε ενδιαφέρει και σου αρέσει να το κάνεις, αλλά και πάλι...
    Μα είναι και υπέροχες φωτογραφίες.
    Εν τω μεταξύ, εάν υποθέσω ότι είναι σε αυτές η μητέρα σου, μάλλον της μοιάζεις, κρίνοντας από το άβατάρ σου.
    Και μάλλον είσαι εσύ, η αδελφή σου και η μητέρα σας στην τρίτη από το τέλος φωτογραφία!
    Ε;
    Πες μου ναι!
    Αλλιώς έχω γίνει ρεζίλι βγάζοντας αυθαίρετα συμπεράσματα!
    Και το τραγούδι ταιριαστό.
    Let’s Stay Together με τις αναμνήσεις μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου ΑτΒ! Ομολογώ ότι έχω το τρόπο μου να σπαταλάω τον χρόνο μου και να αντλώ ευχαρίστηση! 'Ολες οι υποθέσεις σου είναι σωστές. Να είσαστε όλοι Καλά! Καλή Εβδομάδα! Ευχαριστώ!

      Διαγραφή