Ο τίτλος της παρούσας εγγραφής δεν είναι άλλος από τον τίτλο
του τελευταίου, αστυνομικού, μυθιστορήματος του αγαπητού Δημήτρη
Μαμαλούκα. Πρόκειται για ένα βιβλίο 549 σελίδων, των εκδόσεων Κέδρος (ISBN
978-960-04-4691-3), το οποίο κυκλοφόρησε την 9η Μαΐου του 2016. Ένα
αντίτυπο του βιβλίου προμηθεύτηκα στις 10 Μαΐου, μιας και την προηγουμένη που
το πρωτοζήτησα δεν το είχαν, από το βιβλιοπωλείο της Πρωτοπορίας στην οδό
Γραβιάς.
Ήταν το δεύτερο βιβλίο του συγγραφέα που αποκτούσα. Για το
πρώτο, “Η Χαμένη Βιβλιοθήκη
του Δημητρίου Μόστρα”, είχα γράψει, στο παρόν, στις 2 Ιουλίου 2007, εδώ. Ομολογώ ότι η έντονη
παρουσία του συγγραφέα στο Facebook και οι αναφορές του στο
υπό έκδοση βιβλίο του μου είχαν κινήσει το ενδιαφέρον και την επιθυμία να το
διαβάσω.
Ομολογώ επίσης ότι με τον συγγραφέα είμαστε από καιρού διαδικτυακοί
γνωστοί και συνεπώς η προσέγγιση μου στο πόνημά του
ήταν, θα
έλεγα, πολωμένη με την έννοια του να κρίνω αυστηρότερα από ότι θα έκανα για το
βιβλίο ενός άγνωστού μου.
Ξεκίνησα, λοιπόν, να διαβάζω το βιβλίο την Πέμπτη, 12 Μαΐου
2016, με τα τέσσερα πρώτα Κεφάλαια, και ολοκλήρωσα την ανάγνωσή του ξεκινώντας
το Σάββατο, 14 Μαΐου, και τελειώνοντας στις 00:25 της επομένης. Είχα πάρα πολύ καιρό
να ξενυχτίσω διαβάζοντας ένα βιβλίο και το συγκεκριμένο άξιζε τον κόπο!
Το βιβλίο, λοιπόν, χωρίζεται σε πέντε άνισα μέρη και το
πλήθος των Κεφαλαίων του ισούται με 45 (17, 6, 16, 2 και 4, για τα πέντε μέρη
αντιστοίχως). Για ένα πολυσέλιδο μυθιστόρημα όπως αυτό βρήκα πρακτική και
έξυπνη την παράθεση ενός Πίνακα με τα δέκα τρία κύρια “ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ”,
“… και
μερικά άλλα που έχουν περάσει στον Άδη, αλλά – όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα –
επηρεάζουν την ιστορία και τους ζωντανούς πρωταγωνιστές. . .”, όπως σημειώνει ο
συγγραφέας. Έξυπνη και λειτουργική βρήκα επίσης την ιδέα της παράθεσης ενός Πίνακα
με στοιχεία για τα μέλη του πυρήνα “Φραντσέσκο Λορούσο”
ο οποίος,
με την εξέλιξη του έργου, σταδιακά συμπληρώνεται και ολοκληρώνεται. Θεωρώ ότι
δεν θα ήταν κακή ιδέα να περιληφθεί και ένας Πίνακας Περιεχομένων. Μπήκα,
μάλιστα, στον κόπο να φτιάξω τον Πίνακα αυτό τον οποίο, για τους πιστούς, θα
παραθέσω στη συνέχεια.
Από το διάβασμα του βιβλίου προκύπτει αβίαστα το πόσος
πνευματικός μόχθος κρύβεται πόσο από τις γραμμές του προκειμένου να αποδοθεί το
ιστορικό κλίμα και να παρατεθούν λεπτομέρειες για το τότε και εκεί. Οι αναφορές
μάλιστα σε αυτοκίνητα, ποτά και τραγούδια της εποχής θα μπορούσαν να
αποτελέσουν ιδιαίτερο αντικείμενο μελέτης.
Η πλοκή του έργου είναι αριστοτεχνικά δομημένη με σταδιακή
είσοδο των πρωταγωνιστών, ολοκληρωμένη παρουσίασή τους και εξέλιξη που κρατά
αδιάπτωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Οι σημειώσεις μου αφορούσαν ποτά, μάρκες αυτοκινήτων
και κυρίως τραγούδια και είχαν το νόημα της αναζήτησης σχετικών πληροφοριών στο
διαδίκτυο. Είμαι σίγουρος βεβαίως ότι ο συγγραφέας τα παραθέτει μετά λόγου
γνώσεως. Ολόκληρο το βιβλίο έτσι κι αλλιώς διαποτίζεται από την αγάπη του για
αυτά η οποία, θαρρώ, μας προκαλεί να πράξουμε ομοίως!
Σε ένα σημείο μόνο σημείωσα κάτι “αρνητικό”. Στην Τρίτη γραμμή της
σελίδας με αριθμό 16 υπάρχει η πρόταση “Όταν χτυπάει το πρώτο
ξυπνητήρι.” η οποία κατά τη γνώμη
μου είναι στο αέρα.
Ευχάριστη έκπληξη και ξάφνιασμα όταν, τόσα χρόνια μετά τις αρχές
της δεκαετίας του ’70, ξαναδιάβασα το όνομα “Κόκομπιλ” (σαν ονομασία ενός μπαρ).
Πρόκειται βεβαίως για έναν αλλοπρόσαλλο, από ότι θυμάμαι, ήρωα κόμικ “που δημιούργησε ο Μπενίτο Τζακοβίτι”, όπως
σημειώνει
ο συγγραφέας (στη σελίδα 36). Ο Κοκομπίλ ήταν αγαπημένος ήρωας του ΚΦ, του
καλύτερου μου φίλου των Γυμνασιακών μου χρόνων (δεν τότε είχαμε Λύκειο) με τον
οποίο, δυστυχώς, εδώ και δεκαετίες, έχουμε χαθεί. Ο Κοκομπίλ, λοιπόν, με έπνιξε
στις αναμνήσεις.
Κάποια άλλα πραγματάκια που σημείωσα στο αντίτυπο μου έχουν να κάνουν περισσότερο με δικές μου παραξενιές παρά με αδυναμίες του συγγραφέα. Ενός συγγραφέα το έργο του οποίου, λόγω της διαδικτυακής μας σχέσης, ήμουν έτοιμος να κρίνω με αυστηρότητα. Δεν μου άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και ειλικρινά είμαι ευτυχής για αυτό. Περιπτώσεις όπως αυτές των βιβλίων “Οι Μεγάλοι Μύστες”, “Των εραστών τα μάτια είναι πάντα σα βροχή. . . ΠΑΛΑΤΙΝΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΜΠΤΟ Επιγράμματα ερωτικά” και “Οι Αρχαιοελληνικές Καταβολές των Σύγχρονων Μαθηματικών” είναι πάντοτε δυσάρεστες. . .
Με τον Δημήτρη
Μαμαλούκα δεν έχουμε συναντηθεί ποτέ. Σημειώνω όμως την εξαιρετική εντύπωση που
με έκανε η παρουσία του, πριν λίγες μέρες, σε εκπομπή της ΕΡΤ. Την εντύπωση ότι
είναι ένας ευγενικός, συγκροτημένος, αξιοπρεπής άνθρωπος. Πιστέψτε με, δεν είναι
το είδος που αφθονεί στους δύσκολους καιρούς που ζούμε.
Αν, λοιπόν,
θέλετε να διαβάσετε ένα εξαιρετικό, άρτια δομημένο μυθιστόρημα που πατάει στην
ιστορική πραγματικότητα και στο οποίο παρατίθενται πλήθος λεπτομέρειες,
προκειμένου να νιώσετε το κλίμα για μια ολόκληρη εποχή στην γειτονική μας Ιταλία,
προμηθευτείτε ένα αντίτυπο του βιβλίου “Ο Κρυφός Πυρήνας Των Ερυθρών Ταξιαρχιών”, του Δημήτρη Μαμαλούκα, και διαβάστε το! Θα χαρίσετε στον εαυτό σας ώρες
απόλαυσης!
Ακολουθεί ο Πίνακας Περιεχομένων του βιβλίου:
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Πυρήνας
«Φραντσέσκο Λορούσο», Σελ. 15
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Ντίνο
Μπατάλια, Σελ. 23
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Νικόλα
Μιλάνο, Σελ. 28
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Μπαρ
Κοκομπίλ, Σελ. 33
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Έλενα,
Σελ. 49
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Βία ντελέ
Μποτέγκε Οσκούρε, Σελ. 53
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Σενατόρε
και Βαλέρια, Σελ. 68
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Το
παρελθόν Ι, Σελ. 73
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Βαλέρια
και Μομπ, Σλ. 82
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10:
Μπολόνια, Σελ. 87
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Ο Ρέντσο
Γκαρέλα εξαφανίζεται, Σελ. 105
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Ένα
ασυνήθιστο εύρημα, Σελ. 109
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: Φλωρεντία,
Σελ. 124
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Στο
εξοχικό του συγγραφέα, Σελ. 140
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15:
Επιστροφή στην Φλωρεντία, Σελ. 157
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ματέο,
Σελ. 172
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Κενό
στις έρευνες, Σελ. 185
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Τα
καταραμένα αντίτυπα, Σελ. 197
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το
επόμενο πρωινό, Σελ. 203
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Ο Νικόλα
στην Μπολόνια, Σελ. 208
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Ένα
μικρό εύρημα, Σελ. 217
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Το
βιβλίο κυκλοφορεί παντού, Σελ. 230
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 23: Καιρός
για αποφάσεις
ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 24: Μια
ασυνήθιστη υπηρεσία, Σελ. 247
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 25: Στο
εξοχικό ξανά, Σελ. 250
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 26:
Ανεβαίνοντας το βουνό, Σελ. 263
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 27: Η
καταβόθρα, Σελ. 268
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 28: Η αρχή
ενός εφιάλτη, Σελ. 281
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 29: Ρώμη
μετά τα μεσάνυχτα, Σελ. 285
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 30:
Παγιδευμένος, Σελ. 291
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 31: Πρωινή
έκπληξη, Σελ. 302
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 32: Δρόμος
χωρίς επιστροφή, Σελ. 319
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 33: Το
πτώμα, Σελ. 330
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 34:
Ανασύνταξη δυνάμεων, Σελ. 343
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 35: Η
σφυρίχτρα, Σελ. 352
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 36:
Απελπισμένος, Σελ. 368
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37: Η
τελευταία λύση, Σελ. 387
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 38:
Αντίστροφη Μέτρηση, Σελ. 401
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 39: Αγώνας
για επιβίωση, Σελ. 408
ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 40: Στο
δάσος, Σελ. 423
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 41: Κάθαρση,
Σελ. 443
ΠΕΜΠΤΟ ΜΕΡΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 42:
Επιστροφή στη Ρώμη, Σελ. 471
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 43: Το
παρελθόν ΙΙ, Σελ. 485
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 44:
Αλεσάντρο Φοντάνα, Σελ. 510
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 45: Το
ημερολόγιο του Αλεσάντρο, Σελ. 524
Το βιβλίο “κλείνει” με “ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ”.
Να είσαστε όλες και όλοι Καλά,
Έτη Πολλά και Ευτυχισμένα σε όσες και όσους σήμερα
έχουν την ονομαστική τους γιορτή!
Και, βεβαίως, Καλό ΣαββατοΚαιΚύριακο!
Ένα κλικ μακριά το τραγούδι “Un Posto” των Il Balletto di
Bronzo, από το
άλμπουμ τους “Sirio 2222” για το οποίο αντιγράφω από τη
σελίδα 41 του βιβλίου:
«Κάποιος από τα παλιά», απάντησε κοφτά ο Ανίμπαλε κι
έβαλε στο πικάπ ένα αγαπημένο του άλμπουμ, το Sirio 2222 των Balletto di Bronzo.
21/05/2016
To υπέροχο ΑΕΙΠΟΤΕ με ωθεί να σας δώσω συγχαρητήρια. Ευεπλιστώ να συνεργαστούμε. Καθηγητής Δρ. Νίκος Χ. Χαρακάκος. Καθηγητής Θεολογίας -φιλόλογος. Διδάκτωρ Θεολογίας και Φιλοσοφίας. Επ. Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών/ΠΕΛ. Κινητό μου: 6995319383. e mail char40670@gmail.com
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Ειλικρινά δεν βλέπω πώς θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε μιας και η ενασχόλησή μου με το παρόν e-ημερολόγιο, και τα γράμματα γενικότερα, είναι καθαρά ερασιτεχνική. Καλό ξημέρωμα.
Διαγραφή