Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

1444. Μια, στο Facebook, ετικέτα (#aeipotefbdsong)


Το 2022 καθημερινά ανέβαζα στο Facebook ένα τραγούδι. Ένα τραγούδι το οποίο είχα ήδη ανεβάσει, σε κάποιες περιπτώσεις περισσότερες από μία φορές, στο aeipote ημερολόγιό μου. Το κάθε τραγούδι επισημασμένο με την ετικέτα: #aeipotefbdsong. Έτσι ώστε, με ένα του κλικ αριστερό, ο του Facebook χρήστης, να έχει το όλον στη διάθεσή του. Τα βασικά προκαταρκτικά τα παρέθεσα στην, του παρόντος, εγγραφή της Δευτέρας, 31 Ιανουαρίου 2022:



Υπήρχε έτσι ένα «πλαίσιο» λειτουργίας του τραγουδιού, τουλάχιστον κατά την άποψη του γράφοντος. Ένα πλαίσιο που, την κάθε φορά, πλουτιζόταν με επιπλέον πληροφορίες για το άκουσμα και τους δημιουργούς του.  Πληροφορίες που αποκτούσαν την πλήρη δυναμική τους με την ενεργοποίηση των σχετικών συνδέσμων (Links) στη μηνιαία, συγκεντρωτική, εγγραφή των τραγουδιών που ανέβαζα, στο τέλος κάθε μήνα, στο παρόν ημερολόγιο. Εγγραφές που μπορείτε να βρείτε:
 
Του Ιανουαρίου εδώ.
Του Φεβρουαρίου εδώ.
Του Μαρτίου εδώ.
Του Απριλίου εδώ.
Του Μαΐου εδώ.
Του Ιουνίου εδώ.
Του Ιουλίου εδώ.
Του Αυγούστου εδώ.
Του Σεπτεμβρίου εδώ.
Του Οκτωβρίου εδώ.
Του Νοεμβρίου εδώ.
Του Δεκεμβρίου εδώ.


Διάλεξα, λοιπόν, και λίγο πολύ σχολίασα, τριακόσια εξήντα πέντε συγκεκριμένα τραγούδια ή, καλύτερα, ακούσματα. Θα μπορούσε, μια χαρά, να ήταν ένα διαφορετικό σύνολο τραγουδιών. Από τον ωκεανό εύκολα ξεχωρίζεις τριακόσιες εξήντα πέντε σταγόνες. Το ζητούμενο ήταν να προκύψει μια συνιστώσα των μουσικών προτιμήσεων μου και ακόμα περισσότερο να ευφράνω τους αναγνώστες μου. Το έχω διατυπώσει εξ άλλου το ερώτημα:

98. Γιατί μας αρέσει να αρέσουν αυτά που μας αρέσουν σ’ αυτούς που μας αρέσουν;

[Εγγραφή «0962. Αποφθεγματικός Λόγος [3/3]», του Σαββάτου, 26 Ιουλίου 2014] 



Το κάθε άκουσμα, που ετικετοδότησα με το #aeipotefbdsong, το είχα, με τον άλφα ή βήτα τρόπο, αισθανθεί, με είχε, λίγο ως πολύ, συγκινήσει. Ομολογώ ότι με προβλημάτισαν τα ελάχιστα “Like” (και δεν επιθυμώ να, περί της λειτουργίας τους, ξεκινήσω σχετική συζήτηση) που κάποια από αυτά τα ακούσματα συγκέντρωσαν. Θα ήθελα περισσότερα. Όμως, έτσι λειτουργεί το πράγμα και τα σκυλιά δεμένα.


Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης διαδικασίας είχα πολλές φορές τη δυνατότητα να διαπιστώσω την αβεβαιότητα η οποία κυριαρχεί στον ψηφιακό κόσμο. Αναφέρομαι στο, σε μαύρο φόντο, αποκαρδιωτικό “Video unavailable This video is unavailable” που, συχνά πυκνά, εμφανιζόταν στη θέση του Video Clip εγγραφών του παρόντος ημερολογίου τις οποίες είχα επιλέξει για την υποστήριξη της ετικέτας “#aeipotefbdsong”.


Όσες φορές αντιμετώπισα αυτή την κατάσταση, και όχι μόνο για τα 365 πιο πάνω ακούσματα, αποκατέστησα την τάξη ψάχνοντας και βρίσκοντας καινούργιο, ενεργό, σύνδεσμο για το υπόψη Video Clip στο You Tube. Μάταιος κόπος, στην ουσία. Σύνδεσμοι του You Tube καθίστανται ανενεργοί εν ριπή οφθαλμού και ψάξε εσύ και βρες και φέρε το πράγμα στα ίσια. Πρακτικώς αδύνατο.


Ο αρχικός στόχος ήταν να ανεβάσω ένα τραγούδι, ανά ερμηνευτή ή ντουέτο, και να υπάρχει ισορροπία μεταξύ των ελληνόφωνων και μη ακουσμάτων. Με τα ξενόγλωσσα τα κατάφερα καλύτερα μιας και το πλήθος τους ήταν σαφώς μεγαλύτερο. Με τα ελληνόφωνα δυσκολεύτηκα. Έτσι τον τελευταίο μήνα υπήρξε επανάληψη των ονομάτων Ελλήνων κυρίως, αλλά έτσι κι αλλιώς αγαπημένων, ερμηνευτών. 


Μιας και για τα επιλεγμένα, για το 2022, τραγούδια χρησιμοποίησα ένα φύλλο MS Excel δεν μου ήταν δύσκολο να καταλήξω στον πίνακα που ακολουθεί για τα τριακόσια εξήντα πέντε ακούσματα της ετικέτας “#aeipotefbdsong”:

 

ΓΛΩΣΣΑ / ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ

ΠΛΗΘΟΣ

ΑΓΓΛΙΚΑ

130

ΑΡΑΒΙΚΑ

1

ΓΑΛΛΙΚΑ

12

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

175

ΙΣΠΑΝΙΚΑ

1

ΙΤΑΛΙΚΑ

8

ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ

32

ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟ (ΚΛΑΣΙΚΗ Μ)

5

ΠΟΛΩΝΙΚΑ

1

ΣΥΝΟΛΟ

365

Παραθέτω, για τους χαλκέντερους αναγνώστες, έναν πίνακα με τα ονόματα των ακουσμάτων αυτών και την ημερομηνία ανάρτησής τους αλφαβητικά ταξινομημένων σύμφωνα με τον πιο πάνω πίνακα:


Να είσαστε όλοι Καλά, να Ακούτε Μουσική, να Διαβάζετε.

Θα κλείσουμε με το Video Clip ενός τραγουδιού από το εορταστικό πρόγραμμα της ΕΡΤ για το καλωσόρισμα του 2023. Ενός τραγουδιού στο οποίο, στα μάτια μου τουλάχιστον, η ερμηνεύτρια λάμπει και ερμηνεύει με περισσή χάρη. Ο λόγος για τη Ρένα Μόρφη και το «Όταν Σου Χορεύω» που ερμηνεύει σε ντουέτο με τον δημιουργό του Φοίβο Δεληβοριά. Ομολογώ ότι παιδεύτηκα λίγο για να απομονώσω το συγκεκριμένο  τραγούδι αλλά, τα κατάφερα:


11/01/2023

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου