Σάββατο 12 Αυγούστου 2023

1479. «Οι Πρωταθλητές των Rally» [Τα Πρώτα Εξήντα (60) Τεύχη]


Οι τακτικοί, ή, ίσως, και όχι και τόσο, αναγνώστες του παρόντος ημερολογίου γνωρίζουν πως είμαι (και) συλλέκτης. Η ανάρτηση αυτή λοιπόν αφορά (κάποιοι εμβριθείς ελληνομαθείς θα μπουμπούνιζαν και ένα «σε», που, ειλικρινά, πέστε μου τι προσθέτει;) μια συλλογή μου που ολοκληρώθηκε, μερικώς, πριν από λίγες μέρες. Μερικώς, γιατί ο εκδότης, ο καλός, στο προτελευταίο τεύχος της συλλογής, μάς ενημέρωσε πως αυτή θα συνεχιστεί για δεκαπέντε (15) ακόμα τεύχη, αν και με διαφοροποιημένη μορφή.


Πρόκειται για τη συλλογή «ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΤΩΝ RALLY», της DeAGOSTINI, η οποία, στην πρώτη φάση της, αριθμεί εξήντα (60) τεύχη και ισάριθμο, βεβαίως, πλήθος μοντέλων αγωνιστικών αυτοκινήτων σε κλίμακα 1:43. Το πρώτο τεύχος της σειράς το αγόρασα την Κυριακή, 11 Απριλίου 2021 (ίσως κυκλοφόρησε την Τρίτη, 6 Απριλίου 2021). Το εξηκοστό τεύχος το αγόρασα την Τρίτη, 25 Ιουλίου 2023. Τα τεύχη κυκλοφορούσαν, με κάποιες μικρές εξαιρέσεις, κάθε δεύτερη Τρίτη. Κατά συνέπεια τα εξήντα (60) αυτά τεύχη κάλυψαν χρονική διάρκεια: Δύο ετών, τριών μηνών και δεκατεσσάρων ημερών. Χαρά στην υπομονή μου!


Το πρώτο τεύχος κόστιζε μόλις 2,99 € προκειμένου, βεβαίως, να λειτουργήσει σαν κράχτης. Για τον ίδιο λόγο το δεύτερο κόστισε 6,99 €. Μετά το πράγμα σοβάρεψε. Για τα επόμενα σαράντα τρία (43) τεύχη η τιμή ανέβηκε στα 12,99  €/τεύχος.  Μετά το  πράγμα παρασοβάρεψε.  Τα επόμενα δεκαπέντε (15) τεύχη είχαν τιμή 13,99 € το καθένα. Άθροιση γινομένων και . . . το κόστος κτήσης, των εξήντα (60) αυτών τευχών,   προκύπτει ίσο προς 778,40 €. 


Έχοντας μια σχετική εμπειρία στην αγορά στατικών μοντέλων θα   έλεγα πως το κόστος των  12,99, ή και 13,99 €, ανά τεύχος, είναι λογικό. Τα μοντέλα είναι αρκετά λεπτομερή και η θήκη τους, από μόνη της, κοστίζει   αρκετά.  Εκεί που η DeAgostini έδειξε το πόσο σέβεται τον πελάτη / συλλέκτη ήταν στο ότι, στις αρχές, περίπου δέκα από τις θήκες των μοντέλων της δεν είχαν το πράσινο, προστατευτικό χαρτονένιο περίβλημα. Κατακριτέο, κατά τη γνώμη μου, και το ότι στα τρία τελευταία τεύχη της συλλογής το προστατευτικό αυτό περίβλημα άλλαξε χρώμα και σχήμα.



Κάθε τεύχος ενισχυόταν με ένα χαρτόνι στο μέγεθος του. Αλλά τι να κάνει και το έρημο το χαρτονάκι όταν τέτοια προϊόντα στοιβάζονται κατά δεκάδες και οι μεταφορείς τα αντιμετωπίζουν με τη γνωστή τους «επαγγελματική» ευαισθησία; Κατέληξα έτσι με αρκετά τσαλακωμένα και παραμορφωμένα τεύχη τον ευπρεπισμό των οποίων ανέθεσα στο νόμο της βαρύτητας.

Το γιατί τώρα κάποιος συλλέγει αυτά που συλλέγει και πως τα αξιοποιεί είναι μια άλλη, μεγάλη και, πιθανότατα, πονεμένη ιστορία. Οι περισσότεροι συλλέγουμε και αποθηκεύουμε.  Γιατί πόσο, κατάλληλο, χώρο να έχει κανείς διαθέσιμο στο σπίτι του; Αυτοσαρκαζόμενος, λοιπόν, είπα το: Δεν έχω πολλά αντικείμενα αλλά μικρό σπίτι. Όμως, το παραδέχομαι! Και πολλά αντικείμενα έχω και το σπίτι μου, τηρουμένων των αναλογιών, δεν είναι μικρό.

 
Ταυτότητα του κάθε μοντέλου αγωνιστικού αυτοκινήτου αποτελούσε η μάρκα και το μοντέλο, τα ονόματα οδηγού και συνοδηγού και το σε ποιο ράλι συμμετείχε το συγκεκριμένο όχημα. Στο κάθε εξασέλιδο, πολύχρωμο συνοδευτικό τεύχος υπήρχαν πληροφορίες για όλα τα πιο πάνω καθώς και για τα Τεχνικά Χαρακτηριστικά του κάθε αυτοκινήτου. Τα Τεχνικά αυτά Χαρακτηριστικά εμφανίζονται και στο πίσω μέρος της θήκης των μοντέλων.


Στην σειρά αυτή, των εξήντα (60) τευχών, εμφανίζονται αγωνιστικά  αυτοκίνητα δέκα οκτώ (18) διαφορετικών εταιρειών. Μια εταιρεία εμφανίζεται με εννέα (9) οχήματα και πέντε (5) με ένα. Ενδεικτικά:



Τα παρουσιαζόμενα μοντέλα καλύπτουν μία χρονική περίοδο πενήντα τριών (53) ετών, από το 1967 μέχρι και το 2019. Μοντέλα υπάρχουν για τριάντα εννέα (39) από αυτά τα έτη. Δύο έτη εμφανίζονται με τέσσερα οχήματα και τα περισσότερα με ένα. Ενδεικτικά:

Ακολουθεί ένας πίνακας στον οποίο εμφανίζονται τα εξήντα μοντέλα, ταξινομημένα κατά μάρκα και έτος. Περιλαμβάνεται επίσης το όνομα του οδηγού, το χρώμα και ο αριθμός του τεύχους:


Το τεύχος με αύξοντα αριθμό πενήντα εννέα (59) έκρυβε ένα κάτι. Σε ένα φύλλο χαρτιού, περίπου 21Χ15 τετραγωνικά εκατοστά, με τίτλο «ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΝΕΑ», η DeAgostini ανακοίνωνε  μια «ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΛΗΞΗ!».  Τη συνέχιση, δηλαδή, της σειράς με δεκαπέντε (15) επιπλέον τεύχη στα οποία, όμως, τα οχήματα δεν θα ήταν αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά «μοναδικά οχήματα Service».

Πραγματικά ενδιαφέρον μιας και για κάτι ιδιαίτερο επρόκειτο και τα οχήματα service θα ήταν στην ίδια κλίμακα, 1:43, με τα αγωνιστικά. Όσο για την, κατά τεύχος, τιμή η εταιρεία δεν έχασε την ευκαιρία. Πρόσθεσε ακόμα ένα ευρώ και το κόστος ανέβηκε στα 14,99 € ανά τεύχος. Το βρίσκω ωστόσο λογικό, κυρίως λόγω του αυξημένου μεγέθους των οχημάτων, αν και τα οχήματα αυτά προσφέρονται δίχως προστατευτικό πλαστικό, και χαρτονένιο, κάλυμμα. 

 
Περιττό ίσως το να γράψω ότι θα αγοράσω και αυτά τα δεκαπέντε (15) επιπλέον τεύχη (διότι ή είμεθα συλλέκτες ή δεν είμεθα!). Ήδη αγόρασα το πρώτο τεύχος με το αυτοκίνητο service Fiat Ducato [Ομάδα Lancia Martini (1984)].



Να είσαστε Καλά και
Να όσα επιθυμείτε
Να συλλέγετε
Μπορείτε!
 
Ένα κλικ μακριά από το αγαπημένο μου, των Beatles, άλμπουμ “Revolver” [1966] διαλέγω να ακούσουμε το “For No One”, σύνθεση των Lennon-McCartney:


12/08/2023

2 σχόλια:

  1. Λοιπόν, αγαπητέ μου φίλε. Ναι, είμαι συλλέκτης. Ακριβέστερα, έχω το ...μικρόβιο της συλλογής μέσα μου. Το αγαπώ. Πάσχω όμως σε δύο βασικά στοιχεία. Πρωτίστως στο χώρο! Ένα σπίτι 65 μ2, ήδη πνιγμένο με 4 άτομα, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν παίρνει μήτε...κάδρο. Βάλε και τη λατρεία μου με τα δικά μου διακοσμητικά έργα, τελειώσαμε. Το άλλο θέμα είναι το οικονομικό! Ψέματα να μη λέμε. Η De Agostini είναι, για μένα, πανάκριβη. Μπορεί η συγκεκριμένη σειρά να τα "έχει" τα λεφτά της αλλά οι άλλες της συλλογές είναι απαράδεκτα ακριβές.
    Θαυμάζω τη συλλογή σου, Αείποτε. Θα την έκανα αν είχα τις προϋποθέσεις καθώς μου αρέσει αυτή η συλλογή.
    Άσε με να την θαυμάσω. Την καλησπέρα μου φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιάννη,
      Διαθεσιμότητα, χρήματα, χώρος και επιθυμία. Το καθένα με τη σημασία του. Κάθε συλλέκτης κάποιες φορές, συλλέγοντας ή προσπαθώντας να, από κάποιο από αυτά, πάσχει.
      Να είσαι Καλά!

      Διαγραφή