Σάββατο 15 Μαΐου 2021

1344. Cobi: 1937-1939 Mercedes

Την πρωτοαντίκρισα στο διαδίκτυο. Μου άρεσε. Μπορούσα να την αποκτήσω. Την απόκτησα. Ποια; Μα, την 1938 Mercedes 770 της Cobi με αριθμό κουτιού 2407. Μετά ήρθε η 1939 Mercedes G4 (2270) και η 1937 Mercedes 230 (2250) και οι δύο σε έκδοση “Limited Edition”. Και οι τρεις αυτές Mercedes, σε κλίμακα 1:35, μετά από παραγγελία στην Cobi, μαζί και με άλλα κουτιά, κυρίως για να μειωθεί το, ανά κουτί, κόστος μεταφορικών. Η Lego έχει την πολιτική της δωρεάν μεταφοράς / παράδοσης, για προϊόντα της αξίας μεγαλύτερης των 55 €, η Cobi δεν έχει τέτοιες ευαισθησίες.



Στον Πίνακα που ακολουθεί εμφανίζονται ενδιαφέροντα, θαρρώ, στοιχεία για τις πιο πάνω Cobi Mercedes της δεκαετίας του 1930 που, πλέον, αποτελούν μέρος της συλλογής μου. Η G4 και η 230 που είναι Περιορισμένης Έκδοσης (Limited Edition) συνοδεύονται από Πιστοποιητικό Αυθεντικότητας και είναι αριθμημένες. Η G4 έχει τον αριθμό 824 και η 230 τον αριθμό 952. Οι αριθμοί αυτοί αναγράφονται και στο βάθρο πάνω στο οποίο, και μόνο για τα μοντέλα Περιορισμένης Έκδοσης, μπορεί κανείς να τις τοποθετήσει.



Το κόστος των συγκεκριμένων κουτιών θα έλεγα ότι είναι υψηλό και η ποιότητά τους, πάντα κατά τη γνώμη μου, δεν το δικαιολογεί. Τελικά, και για τα κουτιά των δύο εταιρειών που έχω αγοράσει, το ανά κομμάτι κόστος της Cobi είναι υψηλότερο αυτού της Lego η οποία διατηρεί και το αθροιστικά ποιοτικό προβάδισμα.


Ας δούμε όμως τις Mercedes αυτές, με τη σειρά που τις συναρμολόγησα, μία μία.


Την πρώτη την συναρμολόγησα την Κυριακή, 11 Απριλίου 2021, και ήταν η, χωρίς βάση, 1938 Mercedes 770. Σε αυτήν με περίμενε μία δυσάρεστη έκπληξη μιας και αποδείχτηκε ότι δεν υπήρχε στη συσκευασία το μπροστά μισό αριστερό φτερό! Πάνω στο κομμάτι αυτό μάλιστα στηριζόταν και ο μπροστά αριστερά φανός. Απόμεινα, λοιπόν, με μία γκαβή Mercedes.








Το έψαξα και, βεβαίως, η Cobi υποστήριζε, αν και όχι με την απλότητα και την αμεσότητα της Lego, τη δωρεάν αποστολή κομματιών που έλλειπαν από τα κουτιά της. Έστειλα, λοιπόν, στην Cobi την καλή, μήνυμα ηλεκτρονικό όπου, εκτός από τον κωδικό του κομματιού (131064) – ναι! η Cobi σε κάποια κουτιά της εμφανίζει και κωδικούς!, έπεμψα και φωτογραφία όπου επισήμαινα ποιο κομμάτι λείπει, όπως μου ζητήθηκε. Μοιάζει, θαρρώ, ότι η Cobi δεν έχει και πολύ εμπιστοσύνη σε αυτούς που συναρμολογούν το περιεχόμενο των κουτιών της.



Το ηλεκτρονικό μήνυμα το έστειλα αυθημερόν, την Κυριακή, 11 Απριλίου. Την Τετάρτη, 28 Απριλίου, παρέλαβα συστημένη επιστολή από την Cobi με εντός της όχι ένα αλλά τέσσερα φτερών μισά ένα από τα οποία, ευτυχώς, ήταν το ζητούμενο. Την ίδια Τετάρτη η Mercedes 770 βρήκε το φως της και η τάξη, ή η ζημιά για τους βαρέως εγγράμματους, αποκαταστάθηκε. Όμορφο, μακρύ και εντυπωσιακό βγήκε το συγκεκριμένο στατικό μοντέλο και μου άρεσε.


Στη συνέχεια, το Σάββατο, 17 Απριλίου, συναρμολόγησα τη λευκή 1939 Mercedes G4. Μιας και ο τίτλος «Περιορισμένη Έκδοση» έπρεπε να υποστηριχτεί όταν την παρέλαβα στην Τ47 το κουτί της βρίσκονταν μέσα σε άλλο, λευκό, κουτί και βεβαίως, όπως ήδη αναφέρθηκε, συνοδευόταν από «Πιστοποιητικό Αυθεντικότητας» τυπωμένο σε χαρτόνι διαστάσεων 14,8Χ21 τετραγωνικών εκατοστών, μέσα σε πλαστική θήκη, υπογεγραμμένο από τον CEO της Cobi. Μεγαλεία! Το δικό μου μοντέλο είχε τον αύξοντα αριθμό 824, ο οποίος βρισκόταν τυπωμένος και στην επιγραφή της βάσης του μοντέλου.







Βεβαίως και, συναρμολογώντας την G4, είχα τον φόβο ότι μπορεί και πάλι να έλλειπε κάποιο κομμάτι. Ευτυχώς, διαψεύστηκα! Εκείνο που δεν μου άρεσε ήταν ότι G4 όταν την τοποθετούσες στη βάση της έμοιαζε να ίπταται στον αέρα! Πατούσε σε δύο κλασικά τουβλάκια (42893, κατά Cobi κωδικός) δύο εξογκωμάτων - πως αλλιώς να τα περιγράψω;. Τα αντικατέστησα, από τα γνωστά Lego αποθέματά μου, με τέσσερα μειωμένου ύψους τουβλάκια δύο εξογκωμάτων το καθένα και η κατάσταση, πάντα κατά την δική μου προτίμηση, βελτιώθηκε αισθητά. Η G4 προσγειώθηκε, σαν να λέμε, στη βάση της.


Το τελευταίο, και ακριβότερο, μοντέλο που συναρμολόγησα ήταν η 1937 Mercedes 230, την Κυριακή, 9 Μαΐου 2021. Η πρώτη Mercedes με οροφή μιας και οι προηγούμενες δύο ήταν ανοικτές. Δύσκολο μοντέλο όσον αφορά το ταίριασμα των διαφόρων μερών της. Ειδικά η οροφή χρειάζεται ρυθμίσεις και ασκήσεις ακριβείας για να αρμονικά ενσωματωθεί στο σύνολο. Δεν το πρόσεξα και μια σειρά φωτογραφιών, που της είχα αρχικά βγάλει, καταστράφηκε από το γεγονός ακριβώς ότι η οροφή έμοιαζε ξένο σώμα. Για την τοποθέτησή της στο σώμα του αυτοκινήτου μάλιστα δεν δείχνεται, στο φυλλάδιο συναρμολόγησής της, η τοποθέτηση δύο απαραίτητων κομματιών. 









 








Και η 230 ήταν Περιορισμένης Έκδοσης και ήλθε με το εξωτερικό λευκό κουτί της και το από τον CEO της Cobi υπογεγραμμένο Πιστοποιητικό Αυθεντικότητάς της με αύξοντα αριθμό 952 στο πιστοποιητικό και τη βάση της. Και αυτή «πετούσε» στον αέρα και την «προσγείωσα» χρησιμοποιώντας, πάντα από τα κομματιών Lego αποθέματα μου, εναλλακτικά, και συνολικά κοντύτερα, κομμάτια όπως και στην περίπτωση της G4.



Στο Πινακάκι που ακολουθεί εμφανίζονται, προσεγγιστικά, οι διαστάσεις των τριών πλαστικών στατικών μοντέλων Cobi Mercedes σε εκατοστά:



Οι διαστάσεις των βάσεων είναι 19Χ8 τετραγωνικά εκατοστά για την G4 και 16Χ8 τετραγωνικά εκατοστά για την 230.







 

















Να είσαστε Καλά και να έχετε ένα Όμορφο ΣαββατοΚύριακο!

Ένα κλικ μακριά Emmylou Harris, Rodney Crowell και “Chase The Feeling” με δημιουργό τον αγαπημένο Kris Kristofferson: 



15/05/2021

6 σχόλια:

  1. Ω εξαιρετικές! Και οι τρεις τους! Και η δουλειά σου, δεν το συζητώ. Το μόνο μου θέμα είναι η ανατριχίλα που μου προκαλεί η ιστορία τους, που είναι εφιαλτική.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιάννη,

      Όντως, τα οχήματα αυτά είναι συνδεδεμένα με σελίδες μαύρες της ιστορίας.
      Δεν το ξεχνάμε και δεν το δικαιολογούμε.

      Να είσαι Καλά!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία μοντέλα αείποτε, μέχρι και εγώ τα ζήλεψα που δεν έχω κάποια αδυναμία στα αυτοκίνητα! Σου έχω πει πόσο θαυμάζω τις συλλογές σου αλλά και το ότι κρατάει αυτή η αγάπη σου, υπάρχει μια συνέπεια και μια σταθερότητα.

    Θα σου πω και μια ιστορία.
    Πριν πολλά χρόνια (εε όχι και τόοοσο πολλά), μια mercedes, ένα πολύ ακριβό (υποθέτω) τελευταίο μοντέλο, έγινε το μήλο της έριδος δυό ανθρώπων που κανένα κοινό δεν είχαν μεταξύ τους. Ίσως δλδ να τους έκανε και καλό :-)))

    καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Στελ,

      Οι συλλογές μου όλο και, γενικώς, μεγαλώνουν. Η έλλειψη χώρου είναι ήδη ορατή.
      Ελπίζω οι άνθρωποι της ιστορίας που ανέφερες να τα, τελικά, βρήκαν!

      Να είσαι Καλά!

      Διαγραφή
  3. Εντυπωσιακές και οι τρεις Mercedes! Άλλο τόσο και η φωτογράφησή τους. Θέλει μεράκι και προσήλωση, για την επιμέλεια και την παρουσίαση μιας συλλογής. Τις κοιτάζω και κάθε φορά, αλλάζω τη σειρά στην προτίμησή μου. Και εις άλλα!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,

      Ομολογώ, και το έχω γράψει στο παρόν ημερολόγιο, ότι για τη συναρμολόγηση, και ίσως και για τη φωτογράφιση πλέον, κιρίως των "μεγάλων" (κατά το πλήθος κομματιών) Lego και Cobi έχει προκύψει ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο.

      Όπως και να έχει η φωτογράφιση είναι μια μικρή περιπέτεια η οποία, κατά περίπτωση, περιλαμβάνει και σχολαστική χειροκίνητη εξάλειψη του ηλεκτρονικού θορύβου από τις φωτογραφίες. . .

      Ευχαριστώ πολύ για το "Και εις άλλα!...". Είναι στο πρόγραμμα!

      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή