Κυριακή 8 Ιουλίου 2018

1173. Πασχαλιές Μέσα Από Τη Νεκρή Γη

Στην κουζίνα της Τ47 έχω ένα φορητό στερεοφωνικό. Ένα Panasonic Mini Player SC-HC15E, το οποίο χρησιμοποιώ κυρίως όταν μαγειρεύω και αποζητώ τη συντροφιά της μουσικής. Δεδομένου ότι η ποιότητα λήψης των ραδιοφωνικών σταθμών στην Άνω Γλυφάδα είναι απαράδεκτη για τη μουσική μου χρησιμοποιώ, στο Panasonic, είτε το CD Player, είτε τη δυνατότητα σύνδεσης USΒ.

Το ενοχλητικό είναι ότι το Panasonic δεν υποστηρίζει USB με διαμόρφωση NTFS αλλά μόνο με διαμόρφωση FAT 12/16/32. Μικρό το κακό! Διαμόρφωσα ένα παλιό USB, το “Stick” εδώ, και πιο πάνω, εννοείται!, μεγέθους 4 GB κατά FAT και το χρησιμοποιώ, γράφοντας και σβήνοντας, κατά την κάθε φορά διάθεσή μου, τη μουσική που επιθυμώ να ακούω στην κουζίνα μου.

Πριν από μερικές μέρες, λοιπόν, σκέφτηκα να ανανεώσω το περιεχόμενο του εν λόγω USB. Αφορμή στάθηκε το ότι, τις μέρες αυτές, και από το CD Player, άκουγα το έργο του Μάνου Χατζιδάκι «Ο Σκληρός Απρίλης Του ‘45» το οποίο έβρισκα εξαιρετικό! «Βρε δε γράφω στο USB τα ορχηστρικά άλμπουμ του Χατζιδάκι που έχω στην κατοχή μου;», σκέφτηκα. Ο στόχος βέβαια ήταν: «Ακούω και Ευφραίνομαι»!

Το ξεκίνησα, λοιπόν! Δεν χρειάστηκε, καν, να κατέβω στο υπόγειο της T47 και να ψάξω. Τα, σε CD, έργα του Χατζιδάκι, καθώς και κάποιων άλλων εκλεκτών ομότεχνών του, τα έχω μεταφέρει στο σαλόνι της Τ47, όπου πλέον βρίσκεται και το στερεοφωνικό. Διάλεξα τα εξής:
και με την εφαρμογή “Media Go” της Sony μετέφερα το περιεχόμενο τους σε αρχεία mp3 και στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Αυτή των 320 kbps. Δημιούργησα, μάλιστα, έναν φάκελο (Μάνος Χατζιδάκις – Ορχηστρικά) και μετέφερα εκεί τα πιο πάνω, mp3, αρχεία. Αντίγραψα τον φάκελο, μετά άλλων μερικών, στο USB που προοριζόταν για το Panasonic της κουζίνας της Τ47 και τον μετέφερα επίσης και στον Η/Υ του γραφείου μου. Μέχρι εδώ όλα καλά!

Κάποια στιγμή χρειάστηκε να επαληθεύσω το περιεχόμενο του άλμπουμ «Πασχαλιές Μέσα Από Τη Νεκρή Γη». «Ουδέν ευκολότερο!» συλλογίστηκα και άνοιξα ευθύς την, σε MS Access, βάση δεδομένων μου: «ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΑ CD & DVD.MDB». Επέλεξα, σε αυτήν, την ανά δίσκο φόρμα (ΔΙΣΚΟΣ_ΕΙΣ) πάτησα τα “Ctrl+F” μου και έκανα αναζήτηση για «Πασχαλιές», «Χατζιδάκιδες» και όλα τα σχετικά, τέλος πάντων! Αποτέλεσμα; Ένα νέτο-σκέτο: Μηδέν εις το πηλίκο!

«Μας πώς;» αναρωτιέμαι ο αρχιερέας εγώ της καταγραφής, ο ψείρας της λεπτομέρειας, «ο σκώρος», όπως με αποκάλεσε, για τα τοιαύτα, άτομο, το οποίο δεν επιθυμώ να κατονομάσω. Μοιάζει να έχω κάνει το λάθος! Έχω στα χέρια μου το CD αλλά δεν υπάρχει καταχώριση του στην πιο πάνω βάση δεδομένων, την οποία δημιούργησα στα μέσα της δεκαετίας του 90 και έκτοτε συστηματικά συντηρώ.

«Να δω τι γίνεται με τον ομώνυμο δίσκο βινιλίου», σκέφτομαι. Ανοίγω την βάση “NIKOS_DISKOI_ΒΙΝΙΛΙΟ.MDB”, όχι παίζουμε!, ξανακάνω τα μαγικά μου με τις αναζητήσεις· πουθενά οι «Πασχαλιές»! Εδώ πλέον έχουμε να κάνουμε με συνωμοσία, της ηλικίας (μου), εναντίον μου! «Πώς και διατί» θυμόμουνα να έχω το συγκεκριμένο έργο και σε δίσκο βινιλίου; Της φύσης τα μυσιτήρια τα μεγάλα!

Αναλογίζομαι και τον «Αρχειοκράτορα» του «ολίγιστου» και αισθάνομαι εκτεθειμένος, εντελώς! Ανασκουμπώνομαι, λοιπόν, και αρχίζω να ψάχνω την πληροφορία, του πότε και πόσο απόκτησα το CD «Πασχαλιές», για συντομία, σε άλλες πηγές και άλλα αρχεία. Σε σχετικά ηλεκτρονικά αρχεία, π.χ. δαπανών, δεν βρίσκω κανένα στοιχείο. Συνεχίζω, λοιπόν, με τα «Βοηθητικά Ημερολόγια», όπως αποκαλώ τα ετήσια ημερολόγια στα οποία κρατώ πρόχειρες σημειώσεις – βοηθήματα μνήμης για το βασικό χειρόγραφο ημερολόγιο μου.

Κατεβαίνω στο υπόγειο και ανεβάζω τα «Βοηθητικά Ημερολόγια» των ετών 1998 -2008. Τα ξεφυλλίζω ένα – ένα και σελίδα – σελίδα. Δεν βρίσκω τις πληροφορίες που ζητώ και οι οποίες δεν είναι απίθανο να είναι κρυμμένες σε σημειώσεις του τύπου «Αγορά 6 CD από . . .». Ας πρόσεχα!

Έχω ήδη αναζητήσει πληροφορίες, για το πότε κυκλοφόρησε το συγκεκριμένο CD, στο διαδίκτυο. Στον ιστότοπο “Discogs” έχω βρει την πληροφορία ότι το έργο, από το 1962 που πρωτοτυπώθηκε σε βινίλιο, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε CD το 1998 (για τούτο ξεκίνησα το ψάξιμο στα «Βοηθητικά Ημερολόγια» από το έτος αυτό) και έκτοτε κυκλοφόρησε ως CD, με διάφορες ετικέτες και κωδικούς, τρεις ακόμα φορές. Λοιπόν, και για τις τρεις πιο πάνω φορές δεν υπάρχει, παντού στο διαδίκτυο και όσο το έψαξα, ημερομηνία κυκλοφορίας! Ανάμεσά τους, φυσικά, και η «δική μου» έκδοση με κωδικό: 14C 045 702352 από την EMI GREECE. Περισσότερες πληροφορίες, και για όσους ενδιαφέρονται, εδώ.

Μια πολλή ενδιαφέρουσα ανάρτηση, για το έργο και τις «περιπέτειες» που υπήρξαν σχετικά με τα τραγούδια που περιλαμβάνει και τους δημιουργούς τους, από τον Θανάση Γιώγλου, μπορείτε να διαβάσετε: εδώ.

Είδα και αποείδα, λοιπόν, και καταχώρισα τις «Πασχαλιές» με ημερομηνία, στην τύχη!, 5 Ιουλίου 2000 και δίχως να σημειώσω το, άγνωστο έτσι κι αλλιώς, κόστος κτήσης της.


Όπως ήδη έγραψα διατηρώ αυτή τη βάση (CD και «μουσικών» DVD) από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Μέχρι τώρα, μαζί με τις «Πασχαλιές», έχω καταχωρίσει στοιχεία για 2.619 άλμπουμ με συνολικό πλήθος «μεμονωμένων» CD, ή DVD, 3.636. Παράλληλα, και στην ίδια πάντοτε βάση, έχω καταχωρίσει «Τίτλους» και «Εκτελεστές» για τα 55.429 τραγούδια των πιο πάνω άλμπουμ. Θα έλεγα ότι πρόκειται για έναν σημαντικό όγκο, εύκολα προσβάσιμων και διαχειρίσιμων, πληροφοριών. Το ότι σημειώνονται αστοχίες, όπως αυτή στην οποία είναι αφιερωμένη η παρούσα εγγραφή, είναι, θα έλεγα, αναμενόμενο και, γιατί όχι;, νόμιμο. Μένει, βεβαίως, το ξάφνιασμα του να ανακαλύπτεις την παράλειψη ή το, την κάθε φορά, λάθος.

Πιστέψτε με, λοιπόν, αν κάποιος δηλώσει:

Έχω δημιουργήσει και συντηρώ την τέλεια βάση δεδομένων για έναν σημαντικό όγκο πληροφοριών.

έχετε κάθε δικαίωμα να ανασηκώσετε το αριστερό σας φρύδι, ή το δεξιό, αν σας είναι πιο βολικό, και να τον κοιτάξτε με βλέμμα αμφισβήτησης ή και ειρωνείας.

Ένα κλικ μακριά, και από το άλμπουμ «Πασχαλιές Μέσα Από Τη Νεκρή Γη», φυσικά και βεβαίως, ακούμε το τραγούδι:  Ένα Δειλινό (Χωρίσαμε ένα δειλινό), σε μουσική Βασίλη Τσιτσάνη και Ενορχήστρωση / Διεύθυνση ορχήστρας του Μάνου Χατζιδάκι:


08/07/2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου