Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

1385. Σαν Σήμερα [Facebook]

Στην εγγραφή, του παρόντος e-ημερολογίου, της Κυριακής, 5 Ιουνίου 2020, «1288. Στο χαρτί 200 . . . και το Facebook», είχα την ευκαιρία να περιγράψω το πώς και το τι του ανεβάσματος διακοσίων (200) φωτογραφιών, που κατά καιρούς είχα τραβήξει, στο Facebook.

Οι πιο πάνω διακόσιες (200) φωτογραφίες ανεβάστηκαν, με ρυθμό μίας φωτογραφίας ανά ημέρα, το χρονικό διάστημα: 27/6/2020 – 13/01/2021. Από την επομένη του πέρατός τους ξεκίνησε η ανάρτηση μίας νέας σειράς φωτογραφιών με τον ίδιο, κατά βάση, ρυθμό.

Αυτή τη φορά σκέφτηκα να ανεβάζω μία, αριθμημένη φωτογραφία, για κάθε ημερομηνία του έτους ανεξάρτητα από την χρονολογία της. Ο εντοπισμός της φωτογραφίας, ανάμεσα στα χιλιάδες ψηφιακά αντίγραφα των φωτογραφιών μου, γινόταν με την επιλογή «Αναζήτηση» του προγράμματος ThumbsPlus 10 που έχω εγκαταστημένο στον Η/Υ μου.

Μια τέτοια αναζήτηση ήταν εφικτή από τη στιγμή που συστηματικά ονοματίζω τις φωτογραφίες μου σύμφωνα με το φορμάτ:

[Έτος][Μήνας][Ημέρα]_[Ώρα][Λεπτό][Δευτερόλεπτο]_[Τόπος]_[Πρόσωπο/Πρόσωπα]

ή, σε κάθε περίπτωση, με όσες από τις πιο πάνω πληροφορίες είναι διαθέσιμες. Για κάθε μήνα και μέρα αναζητούσα, στο σύνολο των φωτογραφιών μου, το:

 *[Μήνας][Μέρα]_*,

π.χ. «*[02][03]_*», για την δεύτερη μέρα του Μαρτίου, και έβρισκα τις φωτογραφίες που ικανοποιούσαν το συγκεκριμένο κριτήριο. Έκανα μία πρώτη επιλογή και στη συνέχεια αποφάσιζα ποια φωτογραφία, ή ποιες σε κάποιες περιπτώσεις, θα ανεβάσω.

Όπως ήταν αναμενόμενο για κάποιες ημέρες έβρισκα δεκάδες ή και εκατοντάδες φωτογραφίες και κάποιες άλλες, ελάχιστες ευτυχώς, λίγες φωτογραφίες μετρημένες στα δάχτυλα. Και μιλώ, βεβαίως, για φωτογραφίες που θα μπορούσα να δημοσιοποιήσω. Ένα σημείο που χρειαζόταν προσοχή ήταν και η πιθανότητα σύγχυσης μεταξύ ημερομηνίας και ώρας.

Για παράδειγμα η αναζήτηση του «*1001_*» οδηγούσε τόσο σε φωτογραφίες τραβηγμένες την πρώτη Οκτωβρίου όσο και σε φωτογραφίες τραβηγμένες στο πρώτο δευτερόλεπτο μετά την συμπλήρωση των πρώτων δέκα λεπτών οποιασδήποτε ώρας. Κάπως έτσι, ομολογώ, οδηγήθηκα σε ανάρτηση φωτογραφιών μη ανταποκρινόμενων στη συγκεκριμένη ημερομηνία δύο φορές.

Την πρώτη στις 20 Ιανουαρίου, όταν ανάρτησα φωτογραφία της 28ης Σεπτεμβρίου και τη δεύτερη στις 27 Μαΐου, όταν ανάρτησα φωτογραφία της 27ης Μαρτίου. Το σφάλλειν ανθρώπινο και Mea Culpa, εντελώς! Διέπραξα, όμως, ακόμα ένα . . . culpa.

Στις 3 και στις 4 Ιουλίου οι φωτογραφίες που ανάρτησα είχαν τον ίδιο αύξοντα αριθμό! Τον αριθμό εκατόν εβδομήντα ένα (171). Συνέπεια; Την 13η Ιανουαρίου που συμπληρώθηκε ακριβώς ένα έτος αναρτήσεων η φωτογραφία που ανέβασα είχε αριθμό τριακόσια εξήντα τέσσερα (364) αντί του ορθού και αναμενόμενου τριακόσια εξήντα πέντε (365). Το σφάλλειν . . . κ.λ.π.

Με αυτή τη διαδικασία, αναζήτησης και επιλογής λοιπόν, και στο χρονικό διάστημα: 14/1/2021 – 13/1/2022 ανέβασα, συνολικά, στο λογαριασμό μου στο Facebook, τετρακόσιες τριάντα (430) φωτογραφίες. Συγκεκριμένα:


ΠΛΗΘΟΣ ΦΩΤΟ / ΗΜΕΡΑ

ΦΟΡΕΣ

ΣΥΝΟΛΟ

 

336 

336 

13 

26 

18 

12 

10 

14 

ΣΥΝΟΛΟ

430 

Από τις πιο πάνω φωτογραφίες μόνο τρεις δεν έχω βγάλει εγώ, για πρακτικούς, θα έλεγα, λόγους. Δεν ακόμα είχα, όταν τραβήχτηκαν, γεννηθεί. Πρόκειται για δύο φωτογραφίες της μητέρας μου και μία των γονιών μου. Η δική μου συμμετοχή ήταν στο να τις ψηφιοποιήσω και να διορθώσω, όσο καλύτερα μπορούσα τα σημάδια φθοράς που άφησε πάνω στα θετικά ο χρόνος. Το πολύ ευχάριστο είναι ότι και οι τρείς μάζεψαν πάρα πολλά, για τα δικά μου μέτρα, “Like”.

Κάποια στιγμή, μέσα στο 2022 θαρρώ, ανακάλυψα, και στο Facebook, τη χρήση και τη χρησιμότητα των ετικετών. Άρχισα, λοιπόν, να ετικετοδοτώ τις συγκεκριμένες φωτογραφίες με το:

#aeipotefbdphoto

ή

aeipote facebook daily photo

Μάλιστα, με τη μανία που με διακρίνει, εις τα τοιαύτα, βάλθηκα να έτσι ετικετοδοτήσω το σύνολο των φωτογραφιών αυτών και, βεβαίως, παιδεύομαι.

Δεν μένει παρά να παραθέσω τρεις φωτογραφίες. Μία για την 20η Ιανουαρίου, μία για 27η Μαΐου και μία . . . για την 29η Φεβρουαρίου, προκειμένου να καλυφθούν και τα δίσεκτα έτη. Πάμε (κατά σειρά): 












Η πρώτη φωτογραφία είναι του 2015 και δείχνει μια μονοκατοικία στη γειτονιά, η οποία λίγους μήνες πριν γκρεμίστηκε και στη θέση της υψώνεται μια πολυκατοικία. Η δεύτερη είναι του 2016 και δείχνει την οδό Μητροπόλεως. Η Τρίτη και τελευταία είναι του 2020 και δείχνει μια γάτα της γειτόνισσας «επί δέντρου κορμού».

Να Προσέχετε, να είσαστε Καλά!

Ένα κλικ μακριά Paul Simon και Mother And Child Reunion”: 


19/01/2022

2 σχόλια:

  1. Ε αυτό με ξεπερνάει αγαπητέ φίλε. Το ότι θα κρατούσες αυστηρή στατιστική και των φωτογραφικών σου αναρτήσεων στο facebook με αφήνει έκπληκτο. Εκπληκτικό.
    Στέλνω καλησπέρα με χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιάννη,

      Είναι μόνο ο τρόπος που έχω οργανώσει την καθημερινότητά μου σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που μου δίνουν τα προγράμματα που χρησιμοποιώ στον Η/Υ μου. Κατά βάση πρόκειται για κόλλημα, αλλά:

      Άλλ' άλλος άλλω καρδίην ιαίνεται.
      (Καθένας με τον τρόπο του γλυκαίνει την καρδιά του.)

      κατά τον μακαρίτη Αρχίλοχο.

      Να είσαι Καλά,
      Καλό ΠΣΚ!

      Διαγραφή