Σάββατο 27 Απριλίου 2019

1221. Η Ενδυμασία του Ουρανού

Την πρώτη φορά τη συνάντησα σε ένα βιβλίο. Τη δεύτερη σε μία ταινία. Ποια; Μα . . . την ενδυμασία του ουρανού!

Το βιβλίο ήταν το «Μόνο Τα Όνειρα Μου» της Ντενίζ Ρόμπινς, έκδοση «ΒΙΠΕΡ», το οποίο απόκτησα στις 19 Αυγούστου 1972. Ένα βιβλίο που πλέον δεν έχω στην κατοχή μου μια και  θυσιάστηκε, μεταξύ άλλων πολλών,  εν ονόματι της εφαρμογής του «Project Δήμητρα».


Η ταινία ήταν η The Upside” («Η Θετική Πλευρά της Ζωής») (2017) ριμέικ της εξαιρετικής Γαλλικής  ταινίας Intouchables” («Άθικτοι») (2011). Η «ενδυμασία», στην πρώτη ταινία, εμφανίζεται στο 01:09:17,104, ακριβώς!


Όμως αρκετά το παιδέψαμε! Ας το πάρει το ποτάμι! Δεν πρόκειται για τίποτα άλλο παρά ένα σύντομο ποίημα του W. B. Yeats (1865 – 1939) ένα απόσπασμα του οποίου στο βιβλίο, που προανέφερα, εμφανίζεται σαν προοίμιο και στην ταινία «Η Θετική Πλευρά της Ζωής» το χρησιμοποιεί ένας των πρωταγωνιστών σε μία επιστολή του.


Ακολουθεί το ποίημα και μία ερασιτεχνική, εντελώς, μετάφρασή του στα Ελληνικά, από την ταπεινότητα μου. Τόλμημα για το οποίο ζητώ την κατανόησή σας:

Aedh Wishes for the Cloths of Heaven

Had I the heavens' embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.

O Aedh Εύχεται Να Είχε την Ενδυμασία του Ουρανού

Αν είχα τ’ ουρανού την κεντημένη ενδυμασία,
Την φτιαγμένη με χρυσαφένιο κι ασημένιο φως,
Την μπλε κι αχνή και σκοτεινή ενδυμασία,
Της νύχτας και της μέρας και του ημίφωτος,
Θα άπλωνα την ενδυμασία κάτω από τα πόδια σου:
Μα εγώ, όντας φτωχός, έχω μονάχα τα όνειρά μου·
Τα όνειρά μου άπλωσα κάτω από τα πόδια σου·
Πάτα απαλά γιατί πατάς πάνω στα όνειρά μου.

Μια ενδιαφέρουσα σύντομη ανάλυση του ποιήματος, στα Αγγλικά, μπορείτε να διαβάσετε: εδώ.

Αφτά, λοιπόν, και, βεβαίως, Καλή Ανάσταση!

Ένα κλικ μακριά Χαΐνηδες, Κάλια Σπυριδάκη και «Καράβι, Καραβάκι»:



27/04/2019 (Μεγάλο Σάββατο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου