Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

0689. Πολίτικη Ζυγιά, Αγορές και Άλλα


Η συσκευή της τηλεόρασης, στην Α29, αντικαταστάθηκε. Δικτυακή συσκευή Blu-ray αποκτήθηκε. Ηχεία 5.1 παραγγέλθηκαν. Καλώδια θα αγοραστούν τη Δευτέρα. Τα παλιά, συσκευή τηλεόρασης και ηχεία 5.1, μεταφέρθηκαν, σήμερα το απόγευμα, στην Τ47. Πάμε καλά.

Απόκτησα, την Τρίτη 2 Μαρτίου – ημέρα σημαδιακή, ένα καταπληκτικό άλμπουμ. Πρόκειται για το διπλό “Πολίτικη Ζυγιά”. Συντελεστές οι Χρίστος Τσιαμούλης, ούτι, τραγούδι, Σωκράτης Σινόπουλος, πολίτικη και ποντιακή λύρα και Κατερίνα Παπαδοπούλου, τραγούδι, κρουστά. Όπως αναγράφεται στο εσώφυλλο του δίσκου:

Για την ελληνική μουσική παράδοση, ζυγιά είναι το ζευγάρι δυο οργάνων που αλληλοσυμπληρώνονται. Η πολίτικη λύρα και το ούτι αποτελούν δύο από τα πιο αντιπροσωπευτικά όργανα της πολίτικης μουσικής.


Κάπου διάβασα μια καλή κριτική για το έργο αυτό και την κράτησα στο μυαλό μου. Όταν, λοιπόν, βρέθηκα στο Metropolis αναζήτησα το άλμπουμ, το βρήκα, το αγόρασα. Το έργο αποτελεί ηχογράφηση ενός κονσέρτου που δόθηκε στην Ουτρέχτη την 15.12.2007 και το άλμπουμ συνοδεύεται από ένα καλαίσθητο και εξαιρετικά κατατοπιστικό δωδεκασέλιδο ένθετο φυλλάδιο. Δεν θα παραθέσω, πέρα από τις φωτογραφίες, άλλες πληροφορίες για τους δεξιοτέχνες συντελεστές. Θέλω μόνο να πω ότι πρόκειται για μουσική που μιλά κατ’ ευθείαν στην καρδιά, στα κύτταρα. Απέριττη παραδοσιακή μουσική γεμάτη ευγένεια, ρυθμό και χρώματα. Τραγούδι ρωμαλέο δίχως περιττά στολίδια και φιοριτούρες. Μουσική και τραγούδι που δεν έχουν καμιά σχέση με τα βιομηχανοποιημένα άψυχα προϊόντα και τα “σουξέ” της μιας χρήσης που μας σερβίρουν τελευταία.

Προσωπικά έχω ιδιαίτερη σχέση με το είδος αυτό της μουσικής. Από την παιδική μου ηλικία έχω ακούσματα από ούτι το οποίο έπαιζε ο μακαρίτης ο πατέρας μου ο οποίος ήταν αυτοδίδακτος. Μάλιστα τον έχω ηχογραφήσει σε μια κασέτα να παίζει στο ούτι παραδοσιακά τραγούδια του τόπου καταγωγής του (Βολισσός Χίου) και έχω στην κατοχή μου δύο τέτοια όργανα. Ένα τραγούδι από αυτή την κασέτα, το περιεχόμενο της οποίας μετέφερα σε CD, είχα ανεβάσει στην εγγραφή “0332. Ellis Island, 11 Ιουνίου 1910”.


Αν έχετε επαφή με το είδος αυτό της μουσικής, σπεύστε· με μόλις 17,5 ευρώ θα έχετε τη δυνατότητα να πλημμυρίσετε τη ψυχή σας με μελωδίες από τα παλιά, με πανέμορφα τραγούδια. Αν πάλι δεν έχετε σχέση, τολμήστε το! Αγοράστε ένα αντίτυπο του έργου. Παρουσιάζεται ευκαιρία λαμπρή να γνωρίσετε την ελκυστική έκφραση μιας παράδοσης που, για τους άχαρους καιρούς μας, αποτελεί όαση ακουστικής και πνευματικής υγείας.

Επιχείρησα να ανεβάσω το τραγούδι “Στείλε με, μάνα, για νερό” μα το eSnips που χρησιμοποιώ, για πολλοστή φορά τελευταία, δεν μου το επέτρεψε. Σωστό το βρίσκω κι ας έχω τις αγαθότερες των προθέσεων. Από τη δοκιμασμένη λύση του YouTube, λοιπόν, απολαύστε την Κατερίνα Παπαδοπούλου στην “Μικρασιάτικη Ζυγιά” που είναι το κοντινότερο που μπόρεσα να βρω. . .
 


06/03/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου